بانر

صور بنات ترتدى بنطلون الفيزون - صور بنطلون الفيزون

تلاحظ فى الأيام الأخيرة ظهور موضة أنتشرت بشدة ملحوظة وهو البنطلون " الفيزون " بين البنات وهذه البنطلونات مصنوعة من خامة تلتصق تماما على الجسم وتصف بشدة ما تحته وهذا لا يليق أبداً فى مجتمعنا الشرقى ومن تريد أن ترتديه ترتدى فوقه بنطلون أو جيبه ولازم نعمل وقفه على أنتشاره ولانه لو انتشر هتبقى مصيبة على بناتنا وفى تريقة على البنطلون حبيت برضه اكتبها عنه واليكم الصور الاكثر سخونة






إقرأ المزيد

صور كيم كاردشيان ترتدى بنطلون الفيزون

كيم كاردشيان



إقرأ المزيد

قانون يسمح للهولنديين فقط بشرب الحشيش ومنع السياح

تشتهر هولندا عالميا، بمقاهيها التي تقدم الحشيش للتدخين. ولكن كما يبدو ان السياح لن يتمكنوا من دخول هذه المقاهي. فقد أيد قاضٍ هولندي سن قانون يحظر فيه على غير الهولنديين من دخول تلك المقاهي. وبينما تسمح القوانين الهولندية باستخدام المخدرات خفيفة الأثر، فإن هناك قلق متنامي من حقيقة ان الكثير من السياح يتوجهون الى هولندا من أجل الحشيش فقط. وسيطبق قانون الحظر في البداية في ثلاث مناطق جنوبية الشهر المقبل، ومن ثم سيطبق في كل أنحاء هولندا، مع نهاية العام.
إقرأ المزيد

تمارين للحصول على سيقان جذابة تمارين للفخذين



هل تحلمين بالحصول على سيقان جذابة وجميلة؟ هل ترغبين في التخلص من تراكمات الدهون والخطوط البيضاء؟ إليك سيدتي بعض النصائح التي إذا اتبعتها بدقة يمكنك من خلالها الحصول على سيقان مثالية وأكثر جاذبية. يجب في بداية الأمر أن تدركي أن مسألة الحصول على ساق مثالية ليس بالأمر السهل الذي يمكن تحقيقه بين عشية وضحاها. ولكن يمكنك سيدتي وضع خطة طويلة الأمد وتأكدي أنك ستحصلين في نهاية المطاف على نتائج مرضية. 1- مارسي التمارين التي تستهدف السيقان بانتظام جربي عدة تمارين مختلفة حتى لا تتعود قدماك على نوع واحد من التدريبات. فإذا قمت بقضاء وقت طويل في إجراء تمارين الكارديو التي تعتمد على مسافات طويلة، حاولي أن تجربي بعض التمارين القصيرة ذات الكثافة العالية. وستلاحظين بنفسك النتائج المثيرة لهذه الإستراتيجية. قومي بشد العضلات قبل وبعد وأثناء ممارسة التمارين حتى تكون جاهزة ومرنة.
 وفيما يلي بعض التمارين الهامة للساق

 التمرين الأول " رفع الساق": - استلقي على الأرض بحيث تكون منطقة البطن مقابلة للأرض ثم ارفعي ساقيك وكوعك متخذة وضع "الحصان"، تأكدي أن ذراعيك مستقيمتان وفي مستوي الكتفين. - افردي ظهرك وارفعي إحدى ساقيك لأعلى، بحيث تكون ساقك موازية للأرض، ثم عودي بساقك لموضعها، كرري التمرين السابق عدة مرات مع مراعاة عدم رفع الساق لأعلى كثيرا، فيجب أن تكون الساق والمؤخرة في خط مستقيم. - بعد الانتهاء استبدلي ساقك بالأخرى واتبعي نفس الخطوات.

 التمرين الثاني " تمرين اللانج": - قفي بشكل مستقيم مشدودة القوام، ثم خذي خطوة للأمام بإحدى ساقيك مع ثني الركبة، ومراعاة عدم ملامسة ركبة ساقك الخلفية الأرض، وحتى تتفادى ذلك قفي على أطراف أصابعك. - ابدئي بشكل مبدئي بالعد لرقم خمسة، ثم استبدلي ساقيك وكرري الخطوات السابقة، ربما تشعرين في البداية أن التمرين صعب، وأنك ستصابين بشد عضلي، ولكن لا تترددي في المواظبة عليه لأن ذلك التدريب من أفضل التمارين لشد ترهلات الفخذين.

 التمرين الثالث " شد الساقين": - استلقي بجسمك على الأرض، ثم ارفعي إحدى ساقيك مع ثني الركبة قليلا نحو الصدر، ثم افردي ساقيك في الهواء لأطول فترة ممكنة.

 التمرين الرابع: الجري في المرتفعات تعد رياضة الجري في المرتفعات من أقوى التمارين الرياضية التي يمكن أن تؤديها المرأة. فهذا التمرين كفيل بتحريك كافة الأجزاء السفلية لجسم الإنسان على نحو رائع يجعلك تشعرين بأنك لست بحاجة إلى ممارسة تمارين إنقاص الوزن. قومي بممارسة رياضة الجري في المترفعات بانتظام وستلمسين بنفسك نتائج مبهرة سواء في فقد الوزن أو الحصول على ساق جذابة. واعلمي سيدتي أن التمارين الرياضية وحدها ليست الحل السري للحصول على ساق جذابة. فمسألة الحصول على ساق ممشوقة تتعلق بشكل كبير بالنظام الغذائي أكثر من ممارسة التمارين الرياضية. فإذا كنت بدينة فإنك لن تتمكني من الحصول على عضلات مشدودة. لذا الأجدر بك فقد الوزن الزائد واختيار الأطعمة المناسبة مثل البروتين والفواكه والخضار. تناولي كميات كبيرة من البروتين بعد أداء التمارين وعلى مدار اليوم واحرصي على الحصول على البروتين من المصادر عالية الجودة كاللحوم والسمك والحليب والبيض. فالعضلات تحتاج إلى البروتين في عملية نموها فإذا أردت الحصول على ساق ممشوقة تناولي الكميات اللازمة من البروتين لمساعدتك في ذلك. ونصيحتي الأخيرة لك هي الحركة الدائمة، فقد أثبتت الأبحاث أن السيدات اللاتي تكثر حركتهن يحظين دائماً بساق جذابة. لذا احرصى دائماً على ممارسة رياضة المشي والتمارين الأخرى المختلفة أو انضمي إلى فصول اللياقة البدنية إذا سنحت لك الفرصة.
إقرأ المزيد

حزب النور السلفى قرر دعم عبد المنعم ابو الفتوح

اعلن حزب النور ابرز حزب سلفي في مصر السبت انه قرر دعم عبد المنعم ابو الفتوح الاسلامي المعتدل المنشق عن الاخوان المسلمين في سباق الانتخابات الرئاسية المقررة نهاية ايار/مايو. وجاء في بيان للحزب ان "الهيئة البرلمانية لحزب النور بغرفتيها الشعب والشورى والهيئة العليا تعلن دعم المرشح عبد المنعم ابو الفتوح رئيسا للجمهورية". وابو الفتوح قيادي سابق في جماعة الاخوان المسلمين وكان في صدام مع خطها المحافظ الذي استبعده من الجماعة العام الماضي بعدما اعلن نيته الترشح للانتخابات الرئاسية في حين كانت الجماعة حينها تؤكد انها لن تقدم مرشحا لهذه الانتخابات. ويتوقع ان يؤثر قرار حزب النور السلفي الذي يملك نحو 20 بالمئة من مقاعد البرلمان، بدعم ابو الفتوح، على حظوظ المرشح الرسمي للاخوان المسلمين محمد مرسي رئيس حزب العدالة والحرية المنبثق من الاخوان الذي قد يخسر عددا هاما من اصوات الناخبين المؤيدين للاسلاميين التي ستذهب الى ابو الفتوح. ومن المقرر ان تنظم الدورة الاولى للانتخابات الرئاسية الاولى منذ الاطاحة بالرئيس السابق حسني مبارك في شباط/فبراير 2011، يومي 23 و24 ايار/مايو. وكان المجلس العسكري الاعلى الذي تولى الحكم في مصر منذ استقالة مبارك تعهد بتسليم السلطة الى المدنيين بعد اجراء انتخابات رئاسية. ويتنافس في الانتخابات الرئاسية المصرية 13 مرشحا.
إقرأ المزيد

قميص نادى ليون الفرنسى الجديد 2012 ثلاثى الابعاد

أعلنت شركة أديداس الرياضية عن قميص نادي ليون الفرنسي الذي يمتاز بأنه ثلاثي الأبعاد. وصرح صاحب فكرة هذا القميص بأنه قد تعمد إستخدام اللونين الأسود والأبيض لكي تظهر التقنية بشكل واضح للجميع.

إقرأ المزيد

حفل ليدي جاجا في سول للكبار فقط

رغم كل الاحتجاجات التي واجهتها بشأن إقامته في سول، أحيت المغنية الأمريكية ليدي جاجا مساء الجمعة حفلها المثير للجدل في عاصمة كوريا الجنوبية، والذي حمل عنوان "للكبار فقط". أقيم الحفل في الأستاد الأوليمبي بسول، وحضره قرابة 50 ألف من معجبي ليدي جاجا البالغين، وكان الأمن صارماً معهم جميعاً، بإجبارهم على إظهار بطاقاتهم الشخصية قبل الدخول إلى الحفل للتأكد من بلوغهم لسن الـ18. بدأ الحفل بدخول ليدي جاجا إلى خشبة المسرح وهي ممتطية حصاناً، وارتدت فستاناً أسود ملتصق بجسدها، وقالت للجمهور تعقيباً على المطالب بحمل حفلها لعبارة "للكبار فقط": "لقد أخبروني بأن حكومتكم قررت أن تكون حفلاتي لمن هم فوق الـ 18 عاماً.. لذا سأحرص على تحقيق هذا الليلة!". وصدقت "جاجا" في وعدها بأن يكون الحفل موجهاً للكبار فقط، حيث تضمّن لعدد من المشاهد العنيفة، ومنها إلقائها داخل مفرمة للحم مزيفة، ومشاهد أخرى تضمّ إطلاق رصاص. وتضمّن الحفل العديد من المشاهد الصادمة التي تضمنت عرياً ومشاهد تمثيلية لحفلات جنس جماعي، ولممارسة فتيات مثليات للجنس. وكانت سول شهدت في وقتٍ سابق من شهر إبريل الجاري احتجاجات من قِبَل مجموعات مسيحية، دعت السلطات إلى حصر الحضور لحفل ليدي جاجا البالغين فقط، وأن يحمل الحفل لافتة "للكبار فقط". وبرر المحتجون طلبهم بأن جاجا جريئة وإباحية، كما وصفوها بـ "داعرة"، وأنها من الممكن أن "تُفسد" الشباب صغير السن. وستستمر ليدي جاجا في جولتها الغنائية التي تحمل عنوان Born This Way في عدد من البلدان الآسيوية خلال الأيام القادمة، قبل اتجاهها إلى أستراليا وأوروبا في وقت لاحق من العام الحالي.



إقرأ المزيد

تعيين سلوى الغريب رئيس للاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام


صرح مصدر بمدنية الانتاج الاعلامى انه تم اليوم تعيين الاستاذة الدكتورة سلوى الغريب الامين العام السابق للمجلس الاعلى للجامعات رئيسا للاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام بمدينة الانتاج الاعلامى , وذلك عقب الاحتجاجات التي شهدتها الاكاديمية والتي أودت بحياه طالب بالاكاديمية علي أيدي مجهولين أثناء اشتباك الطلاب مع أمن مدينة الانتاج . وقال المصدر عبر وكالة انباء الشرق الاوسط ان تعيين الدكتورة سلوى الغريب فى هذا المنصب الذى خلا منذ عدة اشهر فى اعقاب استقالة الدكتور فوزى فهمى رئيس الاكاديمية السابق جاء بناء على قرار صادر من وزير التعليم العالى الدكتور معتز درويش وبترشيح من رئيس مجلس ادارة مدينة الانتاج الاعلامى حسن حامد .
إقرأ المزيد

برنامج البرنامج ولقاء العمالقة احمد مكى واحمد حلمى وباسم يوسف دخول مكى مش زى خروجه


الحلقة الثلاثة
دخول مكى مش زى خروجه
إقرأ المزيد

اعرف اصلك من رجلك


إقرأ المزيد

فضيحة اخرى لقناة الفراعين توفيق عكاشة وهو بيلقن حياة الدرديرى على الهواء الكلام الذى تقوله

ليس من الغريب على تلك القناة التى تقف فى مواجهة التيار الثورى لمجرد ان تكون هى المختلفة والمخالفة فتتم مشاهدتها حسبما يقول المثل "خالف تعرف " وهذا ما قام بأخذه كمبدء راسخ واساسى الاعلامى توفيق عكاشة حتى يحصل على نسبة مشاهدة اكبر بقناته فبخلاف كم التصريحات العشوائية والتى ليس لها ادنى اساس من الصحة والتى يقوم بطرحها على مسمع المشاهدين وبخلاف ما يقوم به من اشياء تثير العجب دائماً وتصرفات غريبة الاطوار على الهواء فقد كشفت امس الحلقة التى اذعيت على الهواء مباشرة ببرنامج المذيعة التى تعتبر هى خليفة لتوفيق عكاشة " حياة الدريدرى " كيف يقوم استاذها كما تقول وهذا على حد قولها وكما تصرح دائما بأنه معلمها كيف يقوم بتلقينها الكلمات من داخل الكنترول فى سماعة الاذن التى ترتديها حتى تقوم هى بقوله على الجمهور وكأن هى من تقوله من نفسها وتمثل على المشاهدين انها تتفاعل مع الكلام الذى تنطق به فى الوقت الذى يقوم فيه عكاشة بتلقينها كل ما تقول
إقرأ المزيد

احمد شفيق داخل السباق الرئاسي بعد قبول تظلمه من اللجنه الرئاسيه العليا


قبلت اللجنه العليا للإنتخابات الرئاسيه التظلم المقدم من اللواء احمد شفيق المرشح على الانتخابات الرئاسيه بعد استبعاده سابقا بسبب قانون العزل السياسي الذي اقره مجلس الشعب المصري و صدق عليه المشير طنطاوي رئيس المجلس الاعلي للقوات المسلحه ، و بذلك يعود احمد شفيق مره اخري الى سباق الرئاسه مره اخري . و قررت اللجنه ايضا برئاسه المستشار فاروق سلطان احاله قانون العزل السياسي الى المحكمه الدستوريه العليا لنظر قانونيه و دستوريه هذا القانون ، و ذلك من اجل حسم دستوريه اكمال الانتخابات الرئاسيه المصريه .
إقرأ المزيد

ازاى تعرف مساحه ومدى الروتر عندك - لمعرفة المساحه التى يغطيها المودم

الموضوع بسيط جدا و سهل جدا لمعرفه المسافه التي يغطيها المودم هو انك هتروح على الكرتونه بتاعه المودم و تبص عليلها من الخلف هتلاقي احد الرموز التاليه و المساحه التي يغطيها وهذه القائمه كامله ، فتعرف عليها : A = والمقصود منها انها تغطي بمسافة 10 متر فقط وبدون حواجز وبخط مستقيم b = والمقصود منها انها تغطي بمسافة 40 - 50 متر فقط وبدون حواجز وبخط مستقيم g = والمقصود منها انها تغطي بمسافة 100 متر وبدون حواجز وبخط مستقيم n = والمقصود منها اها تغطي بمسافة 200 - 250 متر وبدون حواجز وبخط مستقيم n1 = والمقصود منها انها تغطي بمسافة 450 - 500 متر وبدون حواجز وبخط مستقيم.
إقرأ المزيد

احذر.. الاستحمام بعد ممارسة الرياضة

حذرت الدراسات العلمية الحديثة من خطورة الاستحمام بعد مزاولة أي عمل رياضي بالمنظفات كالصابون وسوائل الاستحمام، وذلك لأن مسامات الجلد تفتح أثناء الرياضة لتفرز العرق، وتبقى المسامات مفتوحة حوالي 30 دقيقة بعد التمارين الرياضية. وعند الاستحمام بالصابون أو الشامبو أو أي منظف آخر يدخل هذا المنظف مع المسامات التي لا تزال مفتوحة ويعلم الجميع أنها تحتوي على مواد سامة فعند دخولها للجسم تسبب سرطان الجلد مع السنين، لذا يؤكد العلماء على الاستحمام بالماء فقط لتجنب دخول الصابون إلى الجسم
إقرأ المزيد

ماجى الحلوانى رئيس الاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام فى مداخلة تلفونية مع قناة النهار بخصوص احداث احمد وحيد

إقرأ المزيد

فيديو كامل لاحداث واقعة احمد وحيد طالب الاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام الذى قتل على يد امن مدينة الانتاج الاعلامى

فيديو كامل لاحداث واقعة احمد وحيد طالب الاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام الذى قتل على يد امن مدينة الانتاج الاعلامى الفيديو ده بيبين القصة من اولها من الساعه واحده مش من الساعه 3 يعنى مش الفيديو الى نشرته القنوات الى كان فيه الطالب هو الى رايح يعتدى على افراد الامن والفيديو ده بيبين من الاول ويوضح ان افراد الامن هى الى بدات الفيديو بتعليق باسم شامعى طالب بالاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام
إقرأ المزيد

جمل تكتب على الدبابة والمدرعات


ولا تقولى بنزين و لا تقولى غاز .. الحلوه بتمشى بدم الناس الثوره صابتني و مكتب الارشاد نجاني "يا بلطجي يا قاسي...المدرعة مفيهاش كراسي" الخرطوش اللي ميصبش يدوش متبوصليش بعين رضية .... دى جاية بالمعونة الامريكية سوقوا بالراحه يابهايم، سواق المدرعه نايم طريق السلامه يا حظابط ماتبصش بشماته .. الحلوة دهست تلاتة متبصش باحتقار .. الحلوة داهسه ثوار الثورة خوخة .. ركبناها بعد دوخة هدي و خليني أعدي ... أنا بدهس و محدش قدي! لا تقولى نانى ولا سوسو الى هيقرب منى هدوسه احترس الدهس متكرر متبصليش بعين رضيه... دي بتاعة المرحلة الانتقالية
إقرأ المزيد

تشيع جثمان احمد وحيد طالب الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الإعلام

إقرأ المزيد

فيديو خناقة امن مدينة الانتاج الاعلامى مع طلبة الاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام

يوم الحد اللي فات أحمد كان بيحاول يحوش ويحجز في خناقة ماكانش طرف فيها اصلا بين عدد من طلبة الاكاديمية وافراد من أمن مدينة الانتاج الاعلامي، فما نابه غير اصابة خطيرة بعد الاعتداء عليه بالشوم والمواسير من عدد من افراد الامن حسب رواية شهود العيان من الطلبة في مداخلة مع بلدنا بالمصري في نفس اليوم بعد نقل احمد للمستشفى واعتصام الطلبة قدام الاكاديمية..




 
إقرأ المزيد

والد احمد وحيد ضحية أمن الإنتاج الإعلامى: "تارك يا ابنى مش هسيبه"


تجمهر طلاب الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الإعلام أمام مستشفى الوادى بأكتوبر انتظارا لتقرير الطب الشرعى بخصوص زميلهم المتوفى أحمد وحيد، الذى توفى متأثر بالاعتداءات من قبل أمن مدينة الإنتاج الإعلامى. وظهرت حالة التأثر البالغة على والد الطالب الذى أقسم بالله أنه لن يترك ثأره، حيث قال "حد يضرب بنى آدم بماسورة مياه يا ناس.. إيه الجبروت اللى احنا فيه ده.. وتارك يابنى والله مش هسيبه". كما تواجد العشرات من أعضاء هيئة التدريس والمعيدين داخل وأمام المستشفى تضامنا مع الطالب المتوفى.



إقرأ المزيد

رجال امن مدينة الانتاج الاعلامى يمنعون توفيق عكاشة من دخول المدينة

بعد ان قام الأعلامى توفيق عكاشة بالتعدى بالألفاظ والشتائم على رجال الأمن و وصفهم بـ"البلطجية" فى إحدى حلقاته على خلفية التعدى على أحد طلاب أكاديمية الاعلام يوم الأحد الماضى وإلقاء القبض على أربعة من عمال الأمن المكلفين بتأمين استديوهات مدينة الإنتاج الاعلامى فى برنامجه مصر اليوم بقناة الفراعين قام بالأمس رجال أمن مدينة الأنتاج الأعلامى بأغلاق أبواب المدينة فى وجه سيارة توفيق عكاشة التى كان يصطحب فيها الأعلامية حياة الدرديرى مقدمة البرنامج معه رافعين الألواح الخشبية فى وجههما محاولين تحطيم سيارته مرددين "سدد المدينوينات اللى عليك الأول" إلا أن عكاشة نجح فى دخول المدينة بعد اجرائه عدة اتصالات واضطر لتقديم برنامجه مصر اليوم متأخرا
إقرأ المزيد

وفاة احمد وحيد طالب الاكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام


توفى صباح اليوم الأربعاء، أحمد وحيد الطالب بالفرقة الثالثة بالأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم والإعلام، متأثرا بجراحه، بعد الاعتداء عليه منذ 3 أيام من قبل أمن مدينة الإنتاج الإعلامى. وكانت الأكاديمية الواقعة داخل مقر مدينة الإنتاج الإعلامى قد شهدت اشتباكات بين طلاب الأكاديمية، وأمن مدينة الإنتاج الإعلامى، مما أدى لإصابة الطالب بارتجاج فى المخ وكسر فى الحوض، وتم نقله إلى المستشفى. وبدأ الطلاب منذ ثلاثة أيام اعتصاما وتظاهرات للمطالبة بحق زميلهم الذى كان مصابا، وتوفى صباح اليوم، كما طالبوا بإقالة الدكتورة ماجى الحلوانى عميد الأكاديمية لعدم اهتمامها بالواقعة على حد قولهم. وتعود واقعة الاعتداء على الطالب إلى يوم الاثنين الماضى عندما تأخر عدد من الطلاب عن الامتحان فحاولوا دخول مدينة الإنتاج الإعلامى بسيارتهم الخاصة إلا أن أمن المدينة رفض مما أدى إلى وقوع مشادات بينهم وفى النهاية لم يدخل الطلاب إلى المدينة بسياراتهم ولم يلحقوا بالامتحان. وأثناء خروج الطلاب من الأكاديمية حدثت مشادات بينهم وبين الأمن مما أدى إلى اشتباكات استخدم فيها أمن الإنتاج الإعلامى الشوم، وتلقى الطلب أحمد وحيد ضربة بالشومة على رأسه بدأت بنزيف وأدى ذلك إلى ارتجاج فى المخ وبعدها حرر زملاؤه محضرا ضد أمن المدينة وطالبوا بالكشف عن أشخاص الأمن المعتدين على زميلهم. وقام زملاء أحمد وحيد جروبا على الفيس بوك بعنوان "كلنا أحمد وحيد" وذلك على غرار جروب "كلنا خالد سعيد" للمطالبة بحق زميلهم الذى توفاه الله اليوم الأربعاء.
إقرأ المزيد

اسماء الفائزين فى قرعة بنك الاسكان والتعمير ابريل 2012

أعلن بنك التعمير والإسكان وهيئة المجتمعات العمرانية الجديدة نتيجة القرعة العلنية الثانية لأراضي المرحلة الثانية من الإسكان العائلي للأراضي المطروحة بمدينة 6 أكتوبر والبالغ عددها 1880 قطعة أرض والتي أجريت على مدار ثلاثة أيام من يوم الثلاثاء 17ابريل وحتى الخميس 19 أبريل. حيث خصص يومي 17 و18إبريل لـ امتداد منطقة التوسعات الشمالية مسلسل (1) والمخصص لها 1102 قطعة حيث خصص لليوم الأول إجراء القرعة على 551 قطعة أرض وتنافس عليها 30 ألف و228 مواطن. وفي اليوم التالي أجريت القرعة على 551 قطعة أرض وتنافس عليها30 ألف و226 مواطن. فيما خصص يوم الخميس 19 إبريل لإجراء القرعة على أراضي امتداد منطقة التوسعات الشمالية مسلسل (2) وعدهم 650 قطعة أرض ومنطقة رقم (1) مسلسل (3) وعدد الأراضي التي سيتم إجراء القرعة عليها بالمنطقة 128 قطعة أرض. نتيجة قرعة أراضى مدينة 6 أكتوبر اليوم الأول 17 ابريل http://www.hdb-egy.com/17.pdf نتيجة قرعة أراضى مدينة 6 أكتوبر اليوم الثاني18 ابريل http://www.hdb-egy.com/18.pdf نتيجة قرعة أراضى مدينة 6 أكتوبر اليوم الثالث 19 ابريل http://www.hdb-egy.com/19.pdf
إقرأ المزيد

مذيعة تطرد مدير حملة أبو إسماعيل بعد اتهامها بأنها (يهودية) الأصل

تقدم الشيخ جمال صابر- مدير حملة "لازم حازم" الداعمة للمرشح المستبعد من انتخابات الرئاسة الشيخ حازم صلاح أبو إسماعيل، بمجموعة من الأوراق والمستندات التي يدعي أنها تثبت أن المذيعة عزة مصطفى، يهودية الأصل. واتهم الشيخ جمال صابر، المذيعة عزة مصطفى، خلال استضافته في برنامجها "استوديو البلد" على قناة "صدى البلد" الفضائية، بأنه يهودية الأصل، بما لديه من أوراق عرضها على الهواء مباشرة، مستدلاً بها على أنه ليس من الصعب استخراج أي مستندات "مفبركة" ضد أي شخص في مصر تثبت أقوال مدعيه. وتحدث مدير حملة "لازم حازم"، مؤكدًا عزمه وإصراره على الاستمرار في الحملة المؤيدة للشيخ حازم أبو إسماعيل، بالرغم من رفض التظلم الذي رفعه الشيخ إلى اللجنة الانتخابية بخصوص الاستبعاد. وعند ذكر الحديث عن قضية حمل والدة الشيخ أبو إسماعيل للجنسية الأمريكية وإيراد البعض أدلة علي ذلك، أراد الشيخ جمال أن يثبت أن والدة أبو إسماعيل لم تحمل الجنسية الأمريكية وأن ما استدل به مقدم الدعوي إنما هي أدلة مفبركة ويمكن إعداد الكثير منها، وهذا ما أثار حفيظة الإعلامية المشهورة وتناولت المستند الذي يتحدث عنه ونظرت به لتقول "هو حضرتك جايب صورة الأستاذة دينا رامز" وحاول الشيخ جمال مقاطعتها كثيرًا بقوله "أنا شاكر جدًا لهدوئك وباعتذار لهذا الكلام"، لكنها أصرت على التوضيح منوهة "حضرتك دا مشكلة ما بينك وبين الدولة المصرية، تسمح لك اللجنة الانتخابية إنك تقول مزور أو غير مزور ، لكن أنا لا أسمح لحضرتك حتى لو اعتذرت إنك تتهمني بأني يهودية". ودافع جمال، عن موقفه بأنه "أنا لم أتهم"، فقالت له الإعلامية بلهجة شديدة "أنا آسفة جدًا، أنا أعتذر لوجود حضرتك معايا، لأن دا اتهام أي كلام"، مكررة "أنا باعتذر لوجودك معايا، حتى إنك تشبه ما فعلته معي بما حدث مع أبو إسماعيل بأني يهودية". ولتعرضه للإحراج الشديد، رد عليها بقوله: "أنا لا أطلب أن أكون موجودًا هنا، أنا بس عايز أقول إن دا إعلام مضلل لا يريد الحقيقة"، إلا أن الإعلامية لم تسمح له بالكلام "حضرتك تروح تحل مشكلتك مع اللجنة الانتخابية مش تيجي تقول أنا يهودية" ثم توجهت للكاميرا قائلة: "أنا لو عايزة أقدم بلاغ رسمي سأفعل، لكني أحترم التفكير الذي يحتاج وقت كثير حتى ينضج". من جانبه، تمادى الشيخ جمال باتهامه للدكتور رمضان بطيخ- أستاذ القانون الدستوري أحد الضيوف في نفس الحلقة، بأنه "مضلل ومحرف للقانون أيضًا"، مما دفع الإعلامية إلى طرده مجددًا، معتذرة عن مثل هذا التصرف منها.
إقرأ المزيد

التحرش الجنسى فى الشارع المصرى

أطلقت مجموعة شباب مصرية تضم فتيان وفتيات مبادرة شبابية ضد ظاهرة التحرش الجنسي التي اصبحت تؤرق كثير من فتيات مصر. مدونة "اتكلمي" كانت هي الخطوة الأولى التي قامت تلك المجموعه بإطلاقها بهدف نشر روايات الفتيات اللاتي تعرضن للتحرش. وعن المبادرة قالت إحدى القائمات عليها، والتي رفضت نشر اسمها، لياهو مكتوب: تقوم فكرة المبادرة على جمع شهادات الفتيات اللاتي يعانين من ظاهرة التحرش في الشوارع المصرية ولكن لا يستطعن البوح بما يتعرضن له بسبب ما قد يسببه لهن ذلك من مشكلات اجتماعية أبرزها معاملة الفتاة على أنها جاني وليست ضحية". وتضيف "قمنا بتخصيص بريد إلكتروني نستقبل عليه ما تكتبه الفتيات عن تجاربهن مع التحرش، لنقوم بنشره لكشف حقيقة تلك الظاهرة، ومواجهة المجتمع بها لإيجاد حل يواجه تفشيها في شوارع مصر". ورأت الفتاة التي تنشط في المبادرة، "أن المشكلة تتمثل في أن المجتمع المصري تسيطر عليه تابوهات أخلاقية وفكرية، وهو الأمر الذي تعتقد أنه "يصعّب من مواجهة ظاهرة التحرش، لأن المجتمع يضع اللوم في النهاية على الفتاة وليس على الجاني". ومع ظهور التيار الديني وأنصاره بقوة في الشارع المصري وعلى المستوى السياسي منذ ثورة يناير، يتوقع القائمون على المبادرة مواجهة صعوبات فكرية أكثر في محاولاتهم للتصدي لتلك الظاهرة المجتمعية. وتقول إحدى المشاركات في الحملة إن "التحرش لم يعد مرتبطا بما ترتديه الفتياة من ملابس، فمن ترتدي النقاب تتعرض لما تتعرض له غير المحجبة من تحرش، كما أنه لا يقتصر على مرحلة عمرية معينة، فجميع الفتيات عرضة للتحرش في مصر"، وهو ما يكشف أن فكرة التحرش لم تعد مرتبطة بالتدين من عدمه. إطلاق مبادرة "اتكلمي" جاء بالتزامن مع تدوينة نشرتها فتاة مصرية تدعى شيرين ثابت على حسابها الخاص على موقع فيسبوك تحت عنوان "موقع اباحي"، تحكي فيها الكثير من الحقائق المتعلقة بظاهرة التحرش في مصر، وهو ما لاقى تفاعلا كبيرا من جانب مستخدمي فيسبوك، وكذلك تويتر. وفيما يلي نص التدوينة: قررت ﺃﺣﺮّﺽ ﻛﻞ ﺻﺎﺣﺒﺎﺗﻲ ﺍﻧﻨﺎ ﻧﻜﺘﺐ ﺑﻤﻨﺘﻬﻰ ﺍﻟﺼﺮﺍﺣﺔ ﻭﺍﻟﻮﺿﻮﺡ ﻋﻦ ﻳﻮﻣﻴﺎﺕ ﺍﻟﺒﻨﺖ ﻓﻲ ﺷﻮﺍﺭﻉ ﻣﺼﺮ ﻭﻣﻊ ﺍﻟﻤﺘﺤﺮّﺵ ﺍﻟﻤﺼﺮﻱ. ﻗﺮﺭﺕ ﺃﺣﺎﻭﻝ ﺃﻗﺮﻑ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻔﻴﺴﺒﻮﻙ ﻭﺗﻮﻳﺘﺮ ﺑﺤﻜﺎﻳﺎﺕ ﻓﻲ ﻏﺎﻳﺔ ﺍﻟﻘﺮﻑ ﻭﺍﻟﺴﻔﺎﻟﺔ، ﻣﺎﻫﻪ ﺇﺣﻨﺎ ﻣﺶ ﻫﺎﻧﺸﻴﻞ ﺍﻟﻬﻢ ﻟﻮﺣﺪﻧﺎ ﺑﺄﻩ. ﺷﻜﺮﺍً ﻟﺴﻌﺔ ﺻﺪﻭﺭﻛﻢ ﻭ ﺣﻔﻈﻬﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﻦ ﺍﻻﻳﺎﺩﻱ ﺍﻟﻄﻮﻳﻠﺔ. #ﻫﻞ_ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻥ ﻏﺎﻟﺒﺎ ﺍﻱ ﺭﺍﺟﻞ ﻃﻮﻳﻞ ﻋﺮﻳﺾ ﻳﺸﻮﻑ ﺑﻨﺖ ﺑﺘﺘﻤﺴﻚ ﻣﻦ ﺃﻱ ﻣﻜﺎﻥ ﻓﻲ ﺟﺴﻤﻬﺎ ﺑﻴﺘﻔﺮّﺝ ﻭ ﻣﺎﺑﻴﺤﺎﻭﻟﺶ ﺣﺘﻰ ﻳﻘﻮﻝ ﻛﻠﻤﺔ ﻟﻠﻤُﺘﺤﺮّﺵ؟ #ﻫﻞ_ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻥ ﺍﻟﺒﻨﺖ ﻣﻤﻜﻦ ﺟﺪﺍً ﻭﻫﻲ ﻣﺎﺷﻴﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﺎﺭﻉ ﺗﺴﻤﻊ ﺍﻱ ﻋﺒﺎﺭﺓ ﻋﻦ ﺍﻱ ﺗﻔﺎﺻﻴﻞ ﻓﻲ ﺟﺴﻤﻬﺎ ﻭ ﺣﺘﻰ ﻋﻦ ﺃﻋﻀﺎﺋﻬﺎ ﺍﻟﺘﻨﺎﺳﻠﻴﺔ؟ #هل_تعلم ان ممكن جداً واحدة (منقبة) تبقى واقفه في اوتوبيس و فجأه يتم التحرش بيها جسدياً و بكل الطرق الممكنة؟ و #هل_تعلم ان ماحدش بيتحرّك غالباً؟ #هل_تعلم انه من الغريب ان البنت تخرج وتروّح بيتها من غير ماتسمع كلمتين تلاتة عن اراء المواطنين في صدرها؟ وبكل الألفاظ الممكنة؟ #هل_تعلم ان لو لبس البنت مش عاجب سيادته بيعتبر التحرّش بيها حق مكتسب له؟ والغريب هو ان الناس تحاول تمنعه؟ #هل_تعلم ان في واحد غبي على تويتر بيسألني دلوقتي انتي واثقة من الكلام ده؟ و عرفتي منين؟ #هل_تعلم ان سواق الميكروباص مرة طلع نص جسمه من الشباك و شتم البنت كل الشتايم الأبيحة هي و أهلها عشان زرارين الشيميز بتاعها مفتوحين؟ ولما اتخانقت معاه شتمني وكان هايضربني و الرجاله اللي في الميكروباص مانطقوش؟ #هل_تعلم ان مرة واحد على سلّم المترو كان نازل جنبي بيقولي أقذر الألفاظ ولما شتمته كان هايضربني و اتلموا الناس يلوموني انا عشان صوتي عالي؟ #هل_تعلم ان في خان الخليلي شباب بيعاكسوا 24 ساعة بمنتهى قلة الادب ولو اتخانقت معاه هايبجّح و يقل ادبه اكتر ؟؟ عن تجربة #هل_تعلم ان مافيش اي فرق بين قذارة المتحرشين مع المحجبة و قذارة المتحرشين مع الغير محجبة؟ وماينفعش حد يفتي في ده غير بنت جربت الحالتين. #هل_تعلم ان ممكن جداً كل فترة تقابل واحد في الشارع قرر يفتح بنطلونه ويفرّج البنات على عضوه الذكري بالعافية؟ #هل_تعلم ان مافيش بنت فاتها أي لفظ أبيح في شوارع مصر؟؟؟ كلنا بنسمع كل الكلام اللي ممكن أي حد يتخيله؟؟؟ وبنحمد ربنا انها جت على قد الكلام ومامدّش ايده؟؟؟ #هل_تعلم ان لو بنت مشيت في الفجالة هاتتعاكس بمعدّل كلمة مش محترمة كل 3 ثواني؟ و #هل_تعلم ان حصل مشكلة كبيرة بسبب كده من اسبوعين لإن اصحاب المحلات هرّبوا المتحرش اللي ضرب البنت لما شتمته؟ #هل_تعلم ان في واحد تاني على تويتر بيقولي مدام البنت لابسه محزّق يبقى التحرش عمل ايجابي؟ #هل_تعلم ان بعد عملية التحرّش بتفضل البنت متوترة و اطرافها ساقعة وفاقده القدرة على الكلام لمدة تعتمد على طريقة التحرش؟ #هل_تعلم ان أكتر من نص المُتحرش بهم بيتكسفوا يحكوا لأهلهم من كتر البشاعة؟ يعني لو حد قالك ترضاها لاختك وقلت اختي بتلبس محترم، لا يا بأف اختك بتتعجن بس انت اللي ماتعرفش. #هل_تعلم ان في انسان على تويترا تعليقاً على موضوع خان الخليلي بيقولي: يبقى انتي عايزة كده ليه بتروحي هناك وانتي عارفة؟ #هل_تعلم ان اي بنت هاتقف في الشارع مستنية تركب او مستنية حد ، عادي جداً يعدي عليها عربيات تفتحلها الباب و البأف اللي جوة يدعوها للدخول؟ على اعتبار انها اكيد عاهرة الى ان يثبُت العكس؟ خصوصا في شارع خاتم المرسلين هرم #هل_تعلم ان لما صديق حكالي على جرأة حرامي في سرقة الموبايلات في المترو جاتلي هيسترية ضحك؟ باعتباري مُت موتات احسن من دي بكتيييييييير !!! مستغرب من جرأته في سرقة موبايل. مش في سرقة قفشة! #هل_تعلم ان تلت تربع رجالة تويتر منقسمين لنص شايفني ببالغ خصوصا على التحرش بالمحجبات ونص شايف ان البنت هي اللي غلطانة بسبب لبسها؟ وواحد عايز يوصفلي احساس الراجل لما بيشوف لبس ضيق؟ #هل_تعلم ان رداً على كلامي عن التحرش بستقبل بعض التحرشات على تويتر والفيسبوك حالاً؟ #هل_تعلم اني في ظل تلك الظروف العصيبة كل الذكور اللي قابلتهم في حياتي في اي مكان و في اي ظروف قالولي نفس الجملة؟ : انا عمري ما عاكست بنت #هل_تعلم ان ممكن الناس تعدّي للمتحرّش الفاظه السافله و كلامه عن أكثر أجزاء جسم البنت خصوصية وتقفيشه كمان بس لو البنت قالتله #احا يبهدلوها؟ #هل_تعلم ان بسبب صديقنا المتحرّش مكن بنات ماتخرجش من بيوتها اساساً و مايمارسوش حياتهم بصورة طبيعية؟ #هل_تعلم ان صديقتي مابتلبسش غير اللون الاسود بسبب التحرش ويوم ماتلوّن بيبقى يوم اسود عليها؟ مأتم إجباري #هل_تعلم ان البنات ممكن تحكي حكايات التحرش دي للأبد ومش هايخلّصوا؟ #هل_تعلم ان الملايين من الشباب اللي بيتحرّشوا بالبنات دول هم نفس الناس اللي دخلت فيلم شارع الهرم هم هم اللي انتخبوا الحرية والعدالة؟ #هل_تعلم ان ربنا طلب منك تغض البصر؟ #هل_تعلم ؟ سؤال لمرضى تويتر #هل_تعلم ان صديقتي اللي معاها اليكتريك في شنطتها سوّاق التاكسي اعجب بيها وقرر يخطفها في عز الضهر ووسط البشر والزحمة و ماسابهاش غير لما ضربته؟ #هل_تعلم ان في حد بيرد على موضوع ربنا قال غض البصر و بيقول، ماهه طلب من البنت برضه الاحتشام قولي الحقيقة كاملة؟ طيب اولاً التحرش بيطول كل انواع الملابس ثانيا وده الأهم، وانت مالك هي مابتسمعش كلام ربنا انت رايح تجيبله حقه يعني؟ #هل_تعلم ان التحرش الجنسي وصل كمان لمرحلة ان في بنات بتتحرش بالولاد؟ الحق يقال يعني. #هل_تعلم ان في واحد على تويتر رده على موضوع الألفاظ السافلة في الشارع ان البنات كمان على تويتر بأوا بيشتموا براحتهم؟ #هل_تعلم ان لمسة إنسان لجسم فتاة مايعرفهاش بدون إرادتها بقت مسألة وجهة نظر؟ #هل_تعلم ان أول حادثة تحرّش كبيرة حصلتلي ومش هاقدر انساها ابداً كان معايا اتنين صاحباتي وكنّا في رابعة ابتدائي؟ #هل_تعلم اني اتعلمت الشتيمة على ايد المتحرشين؟ #هل_تعلم ان انا نفسي يبقى عندي اليكتريك؟ و اي سلاح ادافع بيه عن نفسي؟ #هل_تعلم ان أي حظيرة حيوانات فعلاً أكثر تحضراً من شوارع مصر المحروسة؟ #هل_تعلم انه راجل عنده 60 سنة ودقنه قد كده و بيفصص جسمها حتة حتة بمنتهى الوقاحة و بعدين يبصلها بقرف ويبص الناحية التانية؟ بطنكوا وجعتكوا؟ معلش، #هل_تعلم ان عادي جداً ان المتحرّش يضرب البنت من ورا في وسط الشارع متخذاً في ذلك تامر حسني قدوة و يضحك و يجري ولا كإنه عمل حاجة؟ #هل_تعلم ان ده اكتر يوم رجالة تويتر قلوا ادبهم عليا فيه؟ فعلاً الحقيقة بتوجع وكل واحد باين عليه جداً هو انهي نوع من البشر #هل_تعلم ان انا مش ناوية اسكت؟ دوّر انت على حل انا مش عارفة اعمل غير اني ارغي #هل_تعلم ان جملة التحرير وحش عشان فيه تحرش دي أكتر جملة كوميدية في الدنيا؟؟؟؟ #هل_تعلم اني في مرة من المرات بطرد الرجالة من عربية السيدات و عشان يغيظني نزل من الباب اللي انا واقفه عنده مع ان الباقي مفتوحين لمجرد انه يزنق نفسه فيا وهو نازل و يجري؟ #هل_تعلم ان المعاكسة الرقيقه اللي هي كلمة بسيطة حلوة وخلاص بقت رفاهية دلوقتي وانقرضت اساسا؟ واحدة صاحبتي فرحت جدا عشان واحد قالها شعرك زي موج البحر :) #هل_تعلم ان رمسيس مكان مرعب ليا لإن اكيد اكيد هاتعرض للمعاكسة والتحرش هناك؟ #هل_تعلم انها مش محروسة ولا اللي فيها آمنين ولا اي حاجة من الأحلام دي من سنين طويلة؟ هو انت كنت فاكر الأمن مستتب؟ طب #هل_تعلم ان مرة واحد راكب موتوسيكل وقف قدامنا زماااان عند المدرسة واحنا بنات في اعدادي وفتح زراير القميص ولقيناه لابس تحته براه وبيضحكلنا ويشاورلنا واتفزعنا؟ #هل_تعلم ان التحرش الجنسي ده بيعتبر اغتصاب علني للبنت؟ عارف اختك اغتصبوها كام مرة؟ #هل_تعلم ان كل مابيعدي جنبي ولد في الشارع ايدي بتتحوّل لوضعية البوكس أوتوماتيك وضربات قلبي بتزيد؟ #هل_تعلم ان سن المتحرش بيكون 12 سنة فيما فوق؟ #هل_تعلم ان التحرش في الشارع و الجامعة والفيسبوك و تويتر و التليفون و الموبايل؟ #هل_تعلم ان انا ماعنديش حل للمشكلة دي؟ ماحدش يسألني تاني بأه !!! ماهه لو عندي حل ماكنتش قرفتكوا كده #هل_تعلم ان كلهم في الشارع بقوا بالنسبالي شبه بعض؟ #هل_تعلم ان كونك متحرش وحيوان ده بيفقدني أنا جُزء من إنسانيتي؟؟ انا ممكن أعمل مصيبة بسببك! #هل_تعلم ان الكلام في الموضوع ده مكانش فكرتي؟ انا قررت كده لما لقيت اتنين من صاحباتي بالصدفة البحتة قدامي عالتايم لاين بيتكلموا عن التحرش وواحدة منهم في حالة انهيار؟
إقرأ المزيد

عصابة سرقة دم أطفال الشوارع

اعترف المتهمان اللذان كونا عصابة لسحب أكياس الدم من أطفال الشوارع بمفاجآت في أثناء التحقيق معهما حيث قالا إنهما استدرجا أكثر من 500 من أطفال الشوارع من أمام مسجد السيدة زينب والحسين، وأنهما كانا يحصلان علي كيسين من كل طفل وأنها ليست المرة الأولى التى يرتكبان فيها هذه الواقعة. وأضافا أنهما كانا قد استأجرا شقة قبل ذلك بمنطقة إمبابة وعندما شعرا بافتضاح أمرهما عرض أحدهما على الآخر استئجار حجرة داخل شقته بالسيدة زينب لاستخدامها فى هذا الأمر مقابل إيجار يومى 150 جنيها وحصلا منه على مبالغ مالية كبيرة. وأشار أحدهم إلى أن الذى علمه كيفية سحب الدم من الأطفال هو شخص يعمل بمستشفى طنطا وأنه هو الذى يحضر لهما الأكياس والأدوات، كما اعترفا أمام اللواء جمال سعيد مساعد فرقة غرب القاهرة أنهما يوم ضبطهما قاما بسحب كيسين من أحد الأطفال بعد استدراجه من أمام مسجد السيدة زينب. كانت معلومات قد وردت للمقدم محمد الشرقاوي رئيس مباحث السيدة زينب، تفيد بقيام عاطل يدعى مصطفي أحمد (30 سنة) بتجميع عدد من أطفال الشوارع واصطحابهم لشقته الكائنة بالدور الثالث بالعقار رقم 8 عطفة المهدي بالمنيرة ويقوم صديقه أحمد حسنى (30 سنة) عاطل صاحب الشقة بإيهام الاطفال بأنه خبير تحاليل، ثم يقوم بسحب كمية من الدم منهم مقابل 10 جنية للكيس. وفور إخطار اللواء أسامة الصغير مدير الإدارة العامة لمباحث القاهرة أمر بتشكيل فريق بحث، أشرف عليه العميد أحمد خيرى مفتش مباحث قطاع غرب القاهرة، وتم ضبط المتهمين بالشقة التى يرتكبان فيها جريمتهما البشعة وبحوزتهما 6 أكياس ممتلئة بالدم وزن الكيس نصف لتر و30 كيس فارغ مجهز للتعبئة بالدم و27 كيسا بها المشابك الخاصة بغلق أكياس الدم وبها 648 مشبكا و5 زجاجات لمحاليل خاصة بتحديد فصيلة الدم، وأدوات تستخدم فى سحب عينات الدم وكمية من القطن الطبي والشاش واللاصق الطبي وكمية من السرنجات تستخدم لسحب الدم. وبمواجهتهما أمام العميد عصام سعد مدير المباحث الجنائية اعترفا بارتكابها الواقعة، وأنهما يقومان ببيع تلك الأكياس لشخص يدعي محمد بسيوني يعمل بمستشفى بطنطا بمبلغ 85 جنيها للكيس، تحرر محضر بالواقعة، وأحيل إلى النيابة التى تولت التحقيق.
إقرأ المزيد

مشاجرة بين طلاب الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الاعلام وأمن مدينة الإنتاج الإعلامي

نشبت بعد عصر اليوم مشاجرة بين طلاب الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الإعلام وأفراد أمن مدينة الإنتاج الإعلامي بسبب قيام أحد الطلاب بمحاولةالدخول بسيارته عنوة إلى داخل المدينة. وأسفرت المشاجرة عن إصابة الطلاب أحمد وحيد محمد، طالب بالفرقة الثالثة وصديقة عبد الغفار ووليد عادل وأحمد عادل بركات ومحمود حسن الشيمي بسبب الاشتباكات التى نشبت مع أفراد الأمن التابعين لمدينة الإنتاج الإعلامي وقد قام طلاب الأكاديمة بالانضمام إلى زملائهم محاولين التعدى على أمن المدينة وقاموا بإغلاق البوابة رقم أربعة بالمدينة وعدم السماح لأحد بالدخول أوالخروج حتى الآن. وانتقل إلى مكان الواقعة العميد مجدى عبد العال، رئيس مباحث قطاع أكتوبر، والمقدم هانى درويش، رئيس مباحث قسم أول أكتوبر، وجاري التفاوض مع الطلاب لمحاولة السيطرة على الموقف خاصة بعد تكدس الطلاب بسياراتهم أمام البوابة.
إقرأ المزيد

مصدر مسئول ينفي اندلاع حريق بمدينة الإنتاج الإعلامي

نفى مصدر مسئول بمدينة الإنتاج الإعلامي الإثنين بأنه لا صحة على الإطلاق بشأن ما نشر على العديد من المواقع الإلكترونية بأن حريقا نشب في منطقة الماجيك لاند (مسرح العرائس) بمدينة الإنتاج الإعلامي اليوم. وأكد المصدر أن كل ما نشر حول ذلك الحريق "عار تماما عن الصحة جملة وتفصيلا" وأهاب المصدر بكافة المواقع الألكترونية من التحقق من كل ما ينشر بشأن مدينة الإنتاج الإعلامي بالعودة إلى المصادر الرسمية. وأوضح أن ما حدث اليوم أنه كانت هناك وقفة احتجاجية من قبل بعض طلبة الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الإعلام نتيجة مشادة بين أحد الطلبة وبين أفراد الأمن عند البوابة الرابعة لمدينة الإنتاج الإعلامي مما استدعى طلبة الأكاديمية من الوقوف تضامنا مع زميلهم نتيجة تعرضه لبعض الإصابات الخفيفة حيث أدت تلك الوقفة الاحتجاجية إلى تعطيل دخول وخروج السيارات لفترة محدودة.
إقرأ المزيد

جميع ترددات قنوات النايل سات لشهر مايو 2012

10796 v 27500 3/4 مفتوح تونس7 - المختلف - الامارة - الاماكن - كرد سات - الدنيا - مولدى تونز الخليجية مسايا - التجارة - عمان2 - زاجروس-العهد - --------------------------------------------------------------------------------- 10873 v 27500 3/4 مفتوح ازهرى - الصوفيه - العراب - نور - جديد - زوينا بلدنا - ا ان بى - اول الطريق - اوول تى فى - الحقيقه الدوليه - الاردن اختبار - اهل البيت - سراج - اسبيدا - سكر الزراعه - نارة - نسائم الرحمه - صبا دعايه - اوال --------------------------------------------------------------------------------- 10777 h 27500 3/4 مفتوح الغدير- بانوراما دراما 2 - ديوان العرب - الصح والجمال - القيثارة - كايرو سينما كايرو دراما - العراق التعليمية - الفراشة - tunnise21 --------------------------------------------------------------------------------- 10892 h 27500 3/4 مفتوح روسيا اليوم - فاين تى فى - كردستان - او تى فى - الحياه مسلسلات - اوسكار دراما - الحياه سينما - مكس تى فى - الرشيد - كربلاء - يوتد مديا - كى ان ان - زوينا بلدنا اللبنانيه - نادى الصداقه - --------------------------------------------------------------------------------- 10911 v 27500 3/4 مفتوح المستقله - الفيحاء - الحوار - وصال - ابو ظبى الامارات - ابو ظبى الاولى - التوازن - اورينت الدراما السوريه - الثقلين - اوتو موتو - التربويه السوريه - الصوفيه - تركيه بالعربيه - سراج الاقصى --------------------------------------------------------------------------------- 10930 h 27500 3/4 مفتوح البابليه - الفانوس - اغانينا - الاتجاه - الصناعيه الدوليه - تمزيجات - القرءان الكريم - ا ار تى اختبار - مراسيل < اندوز فاشن - ا ا جى تى فى - بتشفير ارديتو > --------------------------------------------------------------------------------- 10949 v 27500 3/4 مفتوح ديريتنا - الحياه مسلسلات - الحياه - الحياه 2 - سوريا دراما - اسطول الحريه - طيور الجنه - عوده - الحياه سينما - الحقيقه الدوليه - ابوظبى الامارات - لشتار - كى تى اوه --------------------------------------------------------------------------------- 10834 v 27500 2/3 hd . مشفره بنظام بيتاكريبت..على نظام الاتش دى بى بى سى اختبار - او اس ان موفيز اختبار --------------------------------------------------------------------------------- 10992 v 27500 3/4 مفتوح مايراكل - المدينا - اسيا تى فى - بايام - عدن - سباء - الايمان - المدينه - الاصلاح - --------------------------------------------------------------------------------- 11075 v 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس قنوات الجزيره الرياضيه من 5 حتى 10 --------------------------------------------------------------------------------- باقة اوربت ................. على اطلانطيك بيرد2 موقع 8 غرب مع النايل 7 غرب 11178 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس القنوات مكرره على تردد 11373 --------------------------------------------------------------------------------- 11219 h 27500 3/4 مفتوح الحضاره - الفيحاء - برو ميد تى فى - بانوراما فيلم - هلا - العقيق - الجزيره الرياضيه2 مودرن كوره - --- ] دريم - بنظام اتش دى [ --------------------------------------------------------------------------------- 11240 v 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس قنوات الجزيره الرياضيه 5و6 و7و8و9و10 --------------------------------------------------------------------------------- 11316 v 27500 3/4 مفتوح المعارف - طيور الجنه - القدس - شباب تى فى 4 - الروح - حياتنا - صدى الاسلام - جماوار - كراميش - الراى - استار فشن - سنا - طه - الاقتصاديه - الحكمه - الطبيه المسار الاولى - التواصل - ماركت. ------------------------------------------------------------------------------------------- 11335 h 27500 34 مفتوح الاثر - كيف - نسائم - المنتدى - اشارة اختبار - البارعه - الاعلانيه - راما - ايات - سمسم - باديه - ازهرى - يللو اسكرين - اختبار - شموع اختبار - اصال --------------------------------------------------------------------------------- 11356 v 27500 3/4 مفتوح سى سى تى فى العربيه - ام تى اى 3 العربيه - فى او اه تى فى - روج تى فى - كلام - الملكوت - سى تى فى - اجهابى - سات 7 - سات 7 عربى - ام ام سى - الدعاء - نور سات فلسطين اليوم - العالم الاخباريه - المنير - نورز - السور اختبار - عدن لايف ------------------------------------------------------------------------------------------- باقة اوربت 11373 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - بيتا كريبت -- الصفوه - فاشون - اليوم - سينما 1 - سينما 2 - مسلسلات 4 - فن - جى ام اه لايف - ام اى ال - اكستريم - جى ام اا فونى - اوربيت اخبار1 - اوربيت اخبار2 --------------------------------------------------------------------------------- 11278 v 27500 2/3 hd . مشفره بنظام بيتاكريبت وعلى نظام الاتش دى قناة ديسكفرى -- فوكس - اف تى فى ------------------------------------------------------------------------------------------- 11393 v 27500 3/4 مفتوح الحياه مسلسلات - الحياه 2 - سوريا دراما - ابوظبى الاولى - الحياه سينما - الثقلين - عوده - الاردنيه كى تى اوه تى فى - دعايه - لشتار - ديرتنا - صفا - الحقيقه الدوليه - بكيت تى فى دعايه - اللبنانيه اسطول الحريه - الشمس دعايه - بى ام سى - نورهومز العقاريه. --------------------------------------------------------------------------------- باقة اوربيت 11411 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - ميديا جارد osn variety - trace tv - history - america plus2 - mgm - food osn coedy 2 - music now المسلسلات --------------------------------------------------------------------------------- 11449 h 27500 5/6 hd مفتوح قناه اختبار ...............على نظام الاتش دى --------------------------------------------------------------------------------- 11488 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس الجزيره الرياضيه اتش دى 1 - الجزيره الرياضيه اتش دى 3 دى...... على نظام hd --------------------------------------------------------------------------------- 11555 v 27500 3/4 مفتوح اطلانطيك 8 غرب الوطن غناوى - الوطن - الوطن بلس - العطاء - البوادى - الكوت - الشاهد - المهدى غراس ch .4teen - --------------------------------------------------------------------------------- 11594 v 27500 3/4 مفتوح اطلانطيك 8 غرب سهيل - انوار2 - طيبه - الاوحد - جون - دنيا - الاعمال - جولف سات دعايه - سودان - الاقصى - ebony - harmony - zoal tv --------------------------------------------------------------------------------- القناه الاولى المصريه - Nile tv - الفضائيه المصريه - BBC world New - الراى - روتانا سينما - الحرةعراق - هداية - FOX movies - جرس - الشروق - تمازيجت القاهره والناس - التليفزيون العربى --------------------------------------------------------------------------------- 11785 v 27500 3/4 مفتوح دبى - SPace toon - سما دبى - دبى الرياضية - One TV - الشارقة - CNBC العربيه - Music plus - نجوم - الشرقية - دبى للسباق --------------------------------------------------------------------------------- باقة الاوائل a r t 11804 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس Realiy TV - Animal PIanet - ARY DiGital - Discovery Science -B4u music - B4u movies - Star One - NAT.GEO Wild Asia - Jetix turkiye - adventure1 - ster News - granada UK TV- Asianet - Fox News --------------------------------------------------------------------------------- 11823 v 27500 5/6 مفتوح الكويت الثانيه - الكويت الثالثه - فلسطين - عمان - البحرين - الكويت الاولى - سوريا - المحور - الثريا - السودان - الحره - المغربيه - الرساله - ابوظبى الامارات --------------------------------------------------------------------------------- 11843 h 27500 5/6 مفتوح النيل الاخباريه - النيل كومدى - النيل لايف - النيل للدراما - النيل الرياضيه - النيل للثقافه - النيل سينما - سوالف - دريم 2 - فنون - fashion - السياحه 2 - الجماهيريه الليبيه - النيل - الجزيره الرياضيه 2 - -------------------------------------------------------------------------------- باقة اوربت 11862 v 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس شو شاشه - mbc دراما - jim jam - e tv - osn cinema 1. 2. 3 - america plus disney m.e - osncomedy -disney xd - show series 1 - bbs.enter --------------------------------------------------------------------------------- 11881 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس star gold - star plus - stsr movies - الشق الاوسط - national geographie ch قناة فى astar world - nd tv24x7 - - قناة فى الدوليه - ذى للاخبار - ذى سينما - الشرق الاوسط ماكس - jaya tv - geo tv - الشرق الاوسط سات --------------------------------------------------------------------------------- 11900 v 27500 5/6 مفتوح دريم 1 tv 5 - - عيون - المجد - ذان الدوليه - سهم - الكويت 2 - السعيده - اصايع الخليج - موليدى هيتس - موزيكا زووم - موزيكا - orient - a s n - dw tv - --------------------------------------------------------------------------------- 11919 h 27500 5/6 مفتوح الكوثر - اليمن - السياحه - s t v - البغداديه - بغداد - الناس - الرافدين - وسيط الخير - الجامعه 2 - العراقيه - شاعر المليون - الاولى المغربيه - فلاش - الجزيره الوثائقيه --------------------------------------------------------------------------------- 11938 v 27500 3/4 مفتوح citruss tv -txt tv - - ام بى سى 1و2و3و4 - ام بى سى اكشن - ام بى سى ماكس - ذى افلام - حواس - ابوظبى دراما - وناسه - العربيه للاخبار ------------------------------------------------------------------------------------------- 11958 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس قنوات الجزيره الرياضيه من 5 حتى 10 --------------------------------------------------------------------------------- 11977 v 27500 5/6 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس sky news int - show movies2 - open tv - jim jam - extreme sport - fox sports - m t v arabia - future news - d m t v - ciry7 - bloomberg الضفره للموسيقى - ابوظبى الرياضيه 2 - الشارقه 2 - صانعو القرار --------------------------------------------------------------------------------- 11996 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس osn on demand - - شوموفزكيدس - سينما سيتى - شو اسبورة 2 و 3 و 4 - شوموفز - شوموفز 1 و2 - شوموفز اكشن - شوموفز كومدى --------------------------------------------------------------------------------- 12015 v 27500 5/6 مفتوح euronews - teletchad - - مولدى عربى - سمايل تى فى - سى سى تى فى - اسبورة بور لايف 1 - ا اون - مولدى سات - استرايك - الحياه 2 - المرقاب - العفاسى الجزيره بالانجليزيه --------------------------------------------------------------------------------- 12034 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس الحكايات - حكيات زمان - حكيات كمان - افلام 1 - افلام 2 - سينما ا ار تى - الطرب nat.geo.adv والقنوات الغير مشفره هيا - اقراء - الجزيره الاخباريه - الاردنيه - سيما - موليدى افلام النيل الازرق --------------------------------------------------------------------------------- 12054 v 27500 5/6 مفتوح حنابل - هاى تى فى - انوار - الزهبيه - المجد للقرءان - غنوه - رتانا زمان - مرسال - الكاس - ابوظبى الرياضبه - بدايه - مرح - مرح الخليج - الساعه - اوو تى فى --------------------------------------------------------------------------------- 12073 h 27500 3/4 s مشفره بنظام ارديتو - فياكسس cnbc - bbc life - show kids -betuk - discovery.m .e - tcm - mtv usic travel - boomerang - discovery .l.d -cartoon - v h i - bbc prime lnvestigation discovery -play house اوروبا وغير مشفر سى ان ان- --------------------------------------------------------------------------------- 12130 v 27500 5/6 مفتوح ال بى سى البنانيه - المنار - السمريه - روتانا موسيقى - روتانا الخليجيه - ان بى ان - فوكس - روتانا كليب - هى - الجديد - ام تى فى البنانيه - arahica --------------------------------------------------------------------------------- 12149 h 27500 3/4 مفتوح السعوديه 1 و 2 - السعوديه الرياضيه - الاخباريه - اجيال - الحرمين - السيره النبويه - الثقافيه - الاقتصاديه --------------------------------------------------------------------------------- 12207 v 27500 3/4 مفتوح النادى - فرنسا بالعربيه 24 - السادسه المغربيه - الرياضه المغربيه - الدانه - الجزائر 3 - نسمه - القطريه - الصحراء - بى بى سى عربى - الحياه - الرايه --------------------------------------------------------------------------------- 12226 h 27500 3/4 مفتوح عجمان - انفنتى - نجوم الخليج 2 - cear one - اوتار- نجوم 4 - بروز - اغانى - نور دبى - نجوم 3 - ابوظبى - الجزيره للاطفال - فور شباب - فواصل --------------------------------------------------------------------------------- 12283 v 27500 3/4 مشفره بنظام ارديتو - فياكسس قنوات الجزيره الرياضيه 1 و2 و3 و4 المشفره والقنوات المفتوحه الجزيره الرياضيه 1 و2 - جلوبال --------------------------------------------------------------------------------- 12303 h 27500 3/4 مفتوح نورمان - الحقيقه - ال بى سى - استار 7 - اوول تى فى - اف ام تى فى - ليف تى فى والقنوات المشفره على هذا التردد هى tamil box -art sport cricket -dawn news - baby tv- art sport - neo crickret - kairali -الجزيره الرياضيه --------------------------------------------------------------------------------- 12341 v 27500 3/4 مفتوح الان - صانعو القرار - اسيا الاقتصاديه - اسبيس توون - فتافيت - انفنتى 2 - دبى الرياضيه 2 - ان دى تى فى - ام بى سى برسيا - ار اى كى تى فى - --------------------------------------------------------------------------------- 12360 h 27500 3/4 مفتوح ليبيا الرياضيه - السلام - وطنى الكبير - الموصليه - البديل - البهاء اسكوب - الحافظ - بانوراما دراما - نادى الاهلى - الحدث - الجزيره الوثائقيه - الجمهيريه 2 --------------------------------------------------------------------------------- 12380 v 27500 3/4 مفتوح جوست - الديار - لستفوراكس تى فى - عرب موتر - وادى دجله الرياضيه - w t v - سما - الموده - تونس 1 - ايات - ريحانه - مور مديا - رسالة الحبيب الطب النبوى - ساماد - الرقيه - اى ار تى مديا --------------------------------------------------------------------------------- 12399 h 27500 3/4 مفتوح كردستان - الغنائيه - الحريه - turkmeneli - tele liban - on tv - العداله المسار - الشبابيه - العراقيه الرياضيه - موجى كومدى - eve tv - ashur tv --------------------------------------------------------------------------------- 12418 v 27500 3/4 مفتوح البدر - جامعة القاهرة 1 - تونس 21 - العراقيه - الانبار - الفرقان - العراقيه مباشر - دليل - الحياه مسلسلات - شام اف ام - ann -email@tv 10723 h 27500 3/4 مفتوح جولف سات دعايه - دردشنى اختبار - الوطن - الشهد - غيراس - هدهد - بى تى فى natural tv - - ليالينا ---------------------------------------------------------------------------------- 10758 v 27500 3/4 مفتوح المجد للحديث - اوكيه تى فى - المعالى -اوتو اون تى فى - ابن عثمين - مواهب وافكار - صدى - صفا - موتور تى فى- التعليميه 5 - التعليميه 6 - السيوف - المستقبل امريكا - استراليا --------------------------------------------------------------------------------- 10777 h 27500 3/4 مفتوح الغدير- بانوراما دراما 2 - ديوان العرب - الصح والجمال - القيثارة - كايرو سينما كايرو دراما - العراق التعليمية - الفراشة - tunnise21



إقرأ المزيد

كلمات اغنيه ليالي لمحمد منير من البوم اهل العرب و الطرب 2012

اغنيه ليالي


من البوم اهل العرب و الطرب محمد منير 2012

لا يا ليالى لا لا تفرقينا
ولا من قمرنا لا من سهرنا لالا ولا تسراقينا
هى رحله ورحنا فيها هى رحله وياما فيها
سكه ماشيه و عمر ماشى لسه اجمل يوم مجاشى
فى ليالى البرد قربينا لبعض
ايد تطبطب ايد تداوى صوت يونس بالحكاوى
لملمينا من الدروب واسراقينا من الغروب
لسه بكره وبعده الف سؤال ورد
لسه الف طريق و سكه لسه الف والف ضحكه
خلى قمر السهره صاحى من براح النور براحى
إقرأ المزيد

كلمات اغنية يا اهل العرب والطرب لمحمد منير 2012

يا اهل العرب و الطرب

جدع بلا جاه مرسا الهموم قلبه
دايما يقول الاه و الذنب مش ذنبه

دانا لو شكيت و بكيت جبل الحديد هيدوب
الاوله غربتى و الثانيه لمكتوب

جرحى القديم يا غريب انا كنت راضى بيه
جرحى الجديد يا حكيم زود لهاليبه

يا اهل العرب و الطرب العدل مين سيده
سيده و ياللعجب وطا و باس ايده

بلدى قصادى عينى قولت اعدلها
يا مركبى رسينى و يا رب عدلها

والى يرضيك ترضيه و تشيله فى عيونك
يا يا يا انا

وانا هعمل ايه يا ناس و الطبع ليه غلاب
وحبيبتى بنت الناس قفلت فى وشى الباب

رضيت بحكمك يا رب و الصبر بزياده
ظلمونى من غير ذنب حسدونى بزياده
إقرأ المزيد

ازاى نخلى مصر تستقر


إقرأ المزيد

فوائد وغرائب التمر


هل تصدق بأن التمر لا ينقل الجراثيم أو الميكروبات وأن السوس الذي بداخله
((التمر القديم)) يلتهم الأميبا ويفتك بالجراثيم التي قد تصيب الإنسان
لولا فضل الله في التمر لأصيب أهل الجزيرة العربية بأمراض لا يعلم مداها
إلا الله

.....

هل تعلم بأن الذي يأكل التمر يوميا لا يقربنه الجن

.....

هل تعلم بأن أعظم غذاء ودواء لرجال الفضاء هو التمر وهو أكثر من الكافيار صحياً

.....

هل تعلم بأن ليف النخيل أفضل منظف للجسم البشري ويحميه من الأمراض الجلدية

.....

هل تعلم أن التمر لو غلي وشرب كالشاي يفرح القلب الحزين

.....

هل تصدق بأن تمر المدينة المنورة أكثر من ستين صنفاً وهو أفضل تمر في العالم

.....

هل تعلم بأن تمر البرني يعد أكسيرا للشباب وفيه سر عظيم بأنه ينشط الغدد ويقوي الأعصا
.....

هل تعلم بأن كل مائة جرام من التمر تحتوي على 318 سعراً حرارياً يقابلها
315 سعراً حرارياً في كل مائة جرام من العسل وأن التمرة الواحدة تمدك
بسعرات حرارية تكفي لمجهود يوم كامل ملؤه النشاط والحيوية

.....

هل تعلم بأن أعظم غذاء يناله المقاتل في الحرب هو التمر لأنه يمده
بالسعرات الحرارية ويقويه وينشط لديه الغدة الكظرية مما يجعله مقداما
شجاعا لا يهاب الموت

.....

هل تعلم بأن هناك نوعاً من النخيل يموت بموت صاحبه
إقرأ المزيد

الست زى ...................

الست زي الشتيمة… بتلف تلف و ترجع لصاحبها .
الست زي الطريق الصحراوى.. الغلطة عليه بحادثة .
الست زي نادى الزمالك ..جمالها فى ضعفها .
الست زي الجورنال.. تقراه من ورا لقدام .
الست زي عربية الإسعاف ..لما تفتح السارينة لازم توسّع لها .
الست زي الشتا ..تحب الدفا .
الست زي شاحن الموبايل..معظم الوقت مالوش لازمة، بس في لحظة بيبقى كل حاجة .
الست زي الكتاب الحلو .. أول ما تخلصه تبقى عايز ترجع تقراه من الأول تاني .
الست زي التليفزيون .. من النادر إنه يعرض الحاجه المناسبة في الوقت المناسب .
الست زي العيد.. الاتنين ماينفعوش من غير وقفة.
الست زي الحكومة .. دايماً محتاج معجزة علشان تعرف تغيّرها .
الست زي كتب الفلسفة .. كل ما تيجي تدوّر على إجابة تتورط فى أسئلة جديدة .
الست زى المسمار ..الاتنين مايجوش غير بالدق .
الست زى جهاز الكمبيوتر ..ماحدش يعرف هي بتشتغل إزاى غير اللي عملها .
الفرق بين الست زمان والست دلوقتى .. زى الفرق بين الجنيه زمان والجنيه دلوقتى .
يقولون عن المرأة عندما تتزوج أنها عثرت على (عدلها) بما يعني أن المرأة تعيش حياتها مقلوبة إلى أن تعثر على رجل ( يعدلها)، و يقولون عن الرجل عندما يتزوج أنه عثر على (نصف دينه)، بما يعني أن الرجل يعيش حياته – شبه كافر- إلى أن يعثر على المرأة التي تجعله (يآمن بالله ).
إقرأ المزيد

قصة مرعبة جدا جدا ممنوع دخول اصحاب القلوب الضعيفة :D

- كان هناك رجل يركب حمارً ومعه كلبه يسيرون في الصحراء والسكون يسود المكان والظلام شديد ...
- وفجأه ...
-تكلم الحمار قائلاً : هوا لسه فاضل كتير على ما نوصل ؟؟ ...
- اصيب الرجل بالرعب ونزل من على الحمار و ادرك ان الحمار يسكنه الجن لا محالة... فهرب مذعوراً من الحمار ومعه كلبه ...
-وعندما ابتعدو عنه ... قال الرجل : الحمد لله ابتعدنا عنه ...
- وقال الكلب : يخرب بيته ده خضني جامد ياعم
إقرأ المزيد

كلمات اغنية ده مش حبيبى لشيرين

دا مش حبيبي دا حد تااااااااني فين رقته !!
و حنيته و خوفه علياااا
فين الكلام الحلو اللي قاله ليااا
مبقتش شايفه منه اللي يدوب ملامحه
و حتي دي مبقتش بردو هي هي
دااا مش حبيبي
دااا مش حبيبي .. دا حد تااااااني عالم ملاااك
الطيب الصافي البريء و اللي زماااان فرشلي بالورد الطريق
مطلعش زي ما كنت انا شايفااه بعينا
حبيته ليه وازاي قدرت اعمل كده !!
كان عقلي فين شكلي عملت في نفسي عامله
فاااكر يا قلبي في يوم زمااان قولتلك
متحاولش تشووووف حقيقه حد كااااااامله
ده مش حبيبي !!
انا حبيبي كان يبكي قبلي لو يشوف دمعه في عينيا
وكان حبيبي يتعب مكاني لو يوم اتع شويه
اااه دا كان حبيبي كان يبكي قبلي لو يشوف دمعه في عينيا
يتعب مكاني لو يوم اتع شويه
اهوو داللي روحي معاااه
اما اللي انا شايفاااه دا حد تاااني
اهوو داللي روحي معاااه
اما اللي انا وياااه دا حد تاااني
حبيته ليه وازاي قدرت اعمل كده !!
كان عقلي فين شكلي عملت في نفسي عامله
فاااكر يا قلبي في يوم زمااان قولتلك
متحاولش تشووووف حقيقه حد كااااااامله
ده مش حبيبي !!
إقرأ المزيد

كلمات اغنية قطر الحياة لاحمد مكى من البومه الجديد اصله عربى 2012

كلمات اغنية قطر الحياة للفنان الرائع احمد مكى ahmed mekky atr el hayah هى من البومه الجديد "اصله عربى" 2012 وقد اقترب مشاهدى هذه الاغنية على اليوتيوب من المليون فى خلال يومين من طرحها
واغنية قطر الحياة هى اغنية راب رائعة ضد تناول المخدرات وللتحذير من مخاطره
وتم عمل كليب الاغنية من خلال مشهد تمثيلى من اخراج احمد الجندى شارك بالتمثيل احمد حلاوة وحنان يوسف ومحمد سلام
اغنية قطر الندى كلمات احمد مكى نفه قام بالتوزيع شادى السعيد والكلمات هى

في كل لفة عقرب ساعه .. عمري بيتسرسب يعدي
الناس والدنيا بتتغير حتي الحديد بيصدي

وانا الوحيد واقف مكاني ثابت
في ناس اختارت سكة صابت ناس تانية اختارت سكه خابت

احساس قاسي وصعب لما الناس تشوفك فاشل
ابوك وامك واخوك واصحابك شايفينك عاطل

قوم يابني اسعي وحاول .. والله غلبت احاول
ياما حاولت وقبل الجون مايجي يطلع فاول

معنديش مهارة او حتي كوسه وحستي حوسه
ودوست بعد اخر البنزين بدوسة

في كل مقابلة شغلانة يتقالي لف نفسك
بشهادتك مدد بجنب اي حيط وخدلك بوسه

رجعت فلاش باك حسبت سنين عمري 30 سنه لقيت
حسبت تاني وتالت واتخضيت

ببص في المرايه كام شعرايه بيضا لقيت
وابويا هوا اللي لسه بيصرف ع البيت

بتعامل من عيلتي علي اني عاله
وحالتي حاله ثقتي بنفسي راحت النجاح بقي استحالة

نفسي اهرب من نفسي ومن حالتي ومن عيلتي ومن الدنيا
نفسي القي دنيا تانيه اهرب ليها لو حتي ثانيه

وفي يوم قالهالي صحبي واللي يدلك ع الطريق
ميفيدش الصاحب غير صاحبه اسمع من الصديق

قالي في قعدة ضرب حلوه بليل عاملينها
سالته هاش ضحك قالي بيسه قولتله لممها

قالي متخفش مش ممكن تدمن من اول شكة
اقنعني .. بليل فعلا شكيت بيه اول شكه

مفاصلي ساحت وارتاحت وروحي راحت
بكلم نفسي من جوه وبرغي ومن بره ساكت

همومي شبه تاهت والرؤيه باهت في باهت
كل مشكله كانت عندي في الدنيا ماتت وتاهت

عدت ساعات في ثانيه لقيت الصحبه قايمه
دخلت بيتي وش الفجر عيلتي كانت نايمه

دفنت نفسي تحت البطانيه جسمي متلج
نمت ف اقل من ثانيه نومه واحد متبنج

قطر الحياه بيعدي بسرعه
سنه ف سنه ف سنه
وانا زي ما انا لما كان عندي سنه

هيا هيا الحياه .. هو هو دا انا
زهقت طهقت من الحياه .. تقدر تقول مليت

خلتني كنت رجعت تاني للواقع والعكننه
عدي النهارردا بطئ كانه كام شهر او سنه

نفسي النهار يعدي بسرعه واضرب تاني
هرجع ملك زماني بعيد عن العالم

خلوني اضرب معاهم كل يوم وبتعزم
خلاص دخلت السكه والطريق بيترسم

فاجئني صحبي ف يوم قلهالي في وشي خف تعوم
اجيب فلوس منين ليا وليك نضرب كل يوم

شخشخ جيبك يا من قعدتنا دي تكون محروم
من النهارده مفيش ضرب ببلاش .. مفهوم مفهوم

روهت وتاني يوم في معاد الضرب جسمي اتكهرب
كرابيك في ظهري ومنخيري سايله وبتسرب

عاوز اضرب ومنين اجيب فلوس منين اجيب فلوس
بدات استلف من كل اللي اعرفه وادوس

وحتي اخواتي خدت منهم ياما فلوس دروس
كله كرهني وبيهرب مني لاني بتاع فلوس

خمسين جنيه في خمسين في ميه في ميه
بسرق يوماتي فلوس من البيت وكله شك فيا

نزلت بعت كل حاجه جاتلي في يوم هديه
خلصت فلوس لحد في يوم ماجاتلي فكره هيه

هيا .. دهب امي وموبايل اختي ولاب توب اخويا
سرقتهم نزلت اهرب من البيت وقفني ابويا

حاول يمنعني مسكني من ايدي جامد زقيته
اتخبط في الحيط وبصلي ازاي ابنه واذيته

خد مني كل حاجه وتربس الباب غضب
ساعتها طلبت اغرب حاجه ممكن تطلب

عاوز فلوس حالا يا اما هرتكب جريمه
اتهمني بالجنون واداني كام شتيمه

ببان كل الاوض بتتفتح عيلتي بتتفرج
لسه بيستوعبوا يمكن دا جد يمكن بنهرج

سحبت بنت اختي 3 سنين ناحيه شباك
هاتوا الفلوس لارميها فجاه زاد الارتباك

امي بكت بحرقة قدامي .. فقت لثواني
رمتلي فلوس وبصوت عالي .. مشوفش وشك تاني

امشي ملكش ام يا ابغض من شيطاني
خدت الفلوس وجريت عارف مش راجع بيتي تاني

قطر الحياه بيعدي بسرعه
سنه ف سنه ف سنه
وانا زي ما انا لما كان عندي سنه

هيا هيا الحياه .. هو هو دا انا
زهقت طهقت من الحياه .. تقدر تقول مليت

خسرت كل اهلي وصحابي بقيت وحيد
ومنين هجيب فلوس لازم القي طريق جديد

فجاه افتكرت جار من سني ساكن لوحده طول عمره
ابوه في اعاره بره مصر وشهري فلوس يبعتله

شديته زي ما اتشديت انا لنفس الطريق
لقيت مصدر فلوس جددي وبيته لقيت صديق

نضرب سوي بفلوسه وفي بيته ملناش ظهور
شقا سنين ابوه خلص كله في اربع شهور

وفي ليله بنضرب جاتله مكالمه مصدقهاش
ابوه عرف ان ابنه بيسرقه اتنقل انعاش

كل عصب في جسمي اتوتر .. زودت الجرعه اكتر
الجرعه المعتاده خلاص مبقتش تأثر

شريط حياتي بيتعرض قدامي لخبر فاخبر
ضربت سنجه في عروقي زودته اكتر واكتر

نفسي افني واخلص من الدنيا زي الميه اتبخر
كمان زودت سنه جسمي كله اتلون اصفر

صحبي اتفزع قام واتسرع مالك اصفر ليه يا جدع
جسمك عرقات وبتترعش زي اللي م الحيه اتلدع

رغم اني غرقان م العرق جسمي متلج موجوع وجع
من خضتي جيت اصلب طولي جسمي ع الارض اترزع

جسمي رافض كل امر مني القوه اتهدم ت
والدنيا بتضلم تدريجي وواحده واحده اسودت

اخر لقطه في حياتي شوفتها كانت ماساه
صحبي مرعوب وبيراقب فراقي للحياه

قطر الحياه بيعدي بسرعه
سنه ف سنه ف سنه
وانا زي ما انا لما كان عندي سنه

هيا هيا الحياه .. هو هو دا انا
زهقت طهقت من الحياه .. تقدر تقول مليت انا

عمري بسرعه انتهي رجعت شريط حياتي
ملقتش في حاجه عدله تتذكرلي عملتها

حياتي راحت مني كلها ضيعتها
ندمنان عل كل لحظه غمقي في يوم انا عشتها

يارب اديني فرصه تاني ارجع للحياه
همشي في طريقي صح لحد اخر المنتهي

دي حاجه صعبه فعلا انك تختفي م الدنيا
والناس مبتفتكركش بحاجه حلوه لوجه الله
إقرأ المزيد

لكل عملاء موبينيل ادخل على الفيس بوك من موبيلك مجانا

دلوقتي لكل عملاء موبينيل ادخل علي الفيسبوك مهما كان نوع موبايلك وببلاش حتي اول فبراير
اتصل ب #125# واشترك الان من غير نت وباي موبايل وادخل علي حسابك علي الفيسبوك
إقرأ المزيد

طريقة وضع كول تون أتصالات 2012

ادخال الكود بالطريقه العاديه
اتصل ب 1500 وهتلائي النظام قريب من موبينيل

وعن طريق الكود بارسال رساله للشركه بالكود ويتم تشغيلها بكل سهوله
وبنفس السعر

لان اتصالات تحدد سعر لكل نغمه وهو واحد سواء بالنغمه او بالاستماع

والتريب القادم للاكواد

كالتالي من اليسار لليمين


اسم النغمه اسم المطرب مده النغمه بالشهر ارسال الكود برساله ادخال الكود الثمن بالجنيه
إقرأ المزيد

اعرف رصيد موبيلك سواء فودافون او اتصالات او موبينيل مجانا

دلوقتى ممكن تعرف رصيد ببلاش سواء كنت موبينيل - اتصالات - فودافون

موبينيل
#313#100# (من الشمال الى اليمين)
============
اتصالات
#555*
============
فودافون
الموضوع صعب شويه هنا
اول حاجه ادخل هنا
ثم اضغط على كلمه حسابى على فودافون

ثم اختر بعد ذالك انشاء حساب جديد

ثم اضغط التالى

وفى هذه الصفحه اكتب رقم موبيلك فى الماكان المخصص له
ثم اضغط تشغيل الخدمه

هتوصلك رساله على موبيلك فيها رقم انقله فى الخانه اللى تحت رقم موبيلك

بعد كده هيطلب منك شويه بيانات اكتبها وبذالك اصبح لك حساب على موقع فودافون

بعد كده هات الرئيسيه / حسابى الخاص/ اكتب رقم موبيلك والباس ورد
اختر فواتيرى لمعرفه كل المعلومات على الرصيد
إقرأ المزيد

جميع اكواد موبيلات سامسونج Samsung

D900





*2767*3855# - عمل فورمات للجوال

#2878*2767* - اعادة محددة

#7337#* - فك قفل

#688*2767* - فك قفل اخر

#8378*9998#* - قائمة الخدمات

#8665*4777#* Gprsقائمة


*************************


E900





#3243948#* اغلاق مخرج الأصوات

#32436837#* تشغيل مخرج الأصوات

#1111#* Software نسخة

#2222#* Hardware نسخة

#1234#* Firmware نسخة

#92782#* تعديل علامة الواب للمستخدم

#927827#* تعديل وضع الواب

#0228#* أو #228*9998#* وضع البطارية

# 842*9998 #* اختبار الإهتزاز

#968 *9998#* اختبار الصوت

#67*9998#* رقم المنتج

#773*9998#* اخطاء الذاكرة

# 22766 #* استقبال آلي للمكالمات

# 227633 #* استقبال آلي للمكالمات

#3855 *2767* اعادة نظام (معه لن تحتاج للوكيل)

#667*9998#*(تحرير الوسائط وكلمة المرور هي 667)

#3323*9998#*ماذا تريد ان يفعل هاتفك

الكتابة من اليسار إلى اليمين

*************************


D600



*2767*688# = فتح الكود المغلق o

*#9998*8378# = الكل في كود واحدة o

*#4777*8665# = GPSR

*#9998*523# = LCD

*#9998*3825523# = العرض الخارجي o

*#9998*377# = الأخطاء o

*#5737425# = شيء من جافا (!) o

*#2255# = قائمة المكالمات o

*#536961# = كود محتويات الجافا o

*#536962# = كود محتويات الجافا o

*#536963# = كود محتويات الجافا o

*#53696# = كود محتويات الجافا o

*#1300# = IMEI

*#1400# = IMSI

*#2565# تفحص الحجب o

*#3837# = ابيض لمدة 15 ثانية ثم اعادة تشغيل (!) o

*#7224# = احصل على الخطاءo

*#2787# = تشغيل /اغلاقo CRTP

*#7693# = تشغيل/اغلاق الشاشة السوداء o

*#2256# = معلومة القياسة o

*#2286# = بيانات البطارية

*#2527# = GPRS ( مفاتيح 4, 8, 9 او10) o

*#4263# = تشغيل/اغلاق الطقم o

*#8462# = وقت الإسبات o

*#2558# = تشغيل الوقت o

*#3370# = EFR تشغيل/اغلاق o

*#7462# = SIM حالة o

*#2255# = المكالمات o

*#6837# = Software نسخة المكتبية o

*#7673# = اعادة نظام المؤقت o

*#3676# = Flash صيغة صوت o

*#4760# = GSM ( تشغيل/اغلاق) o

*#9999# = Software نسخة o

*#7465625# = تفحص المقفل o

*#6420# = MIC ايقاف o

*#6421# = MIC تشغيل o

*#53696# = Java نظام تحميل

*************************


Imei number: *#06#
software version: *#0837* ou *#9999#
net monitor: *#0324#
chanching LCD contraste: *#0523#
memory info: *#0246# ou *#0377#
#reset memory : *2767*3855
batery state: *#9998*228#
alarme beeper: *#9998*289#
vibra test: *#9998*842#

*************************


لمعرفه رقم اصدار نظام تشغيل الهاتف ادخل
#9999#*
لمعرفه حاله البطاريه ادخل
#228*9998#*
لاعاده تشغيل الهاتف ادخل
#2562#*
حذف جميع الرسائل ادخل
#5376#*

*************************

انواع الأجهزه التي يمكنك تطبيق الكودات بها هي :ـ


SGH-600 and SGH-2100


Samsung SGH-600 / SGH-2100





Secret Codes




*#06# -> Show IMEI
*#9999# -> Show Software Version
*#0837# -> Show Software Version (instructions)
*#0001# -> Show Serial Parameters
*#9125# -> Activates the smiley when charging.
*#9998*228# -> Battery status (capacity, voltage, temperature)
*#9998*246# -> Program status
*#9998*289# -> Change Alarm Buzzer Frequency
*#9998*324# -> Debug screens
*#9998*364# -> Watchdog
*#9998*377# -> EEPROM Error Stack - Use side keys to select values. Cancel and ok.
*#9998*427# -> Trace Watchdog
*#9998*523# -> Change LCD contrast - Only with version G60RL01W
*#9998*544# -> Jig detect
*#9998*636# -> Memory status
*#9998*746# -> SIM File Size
*#9998*778# -> SIM Service Table
*#9998*785# -> RTK (Run Time Kernel) errors - if ok then phn is reset, info is put in memory error.
*#9998*786# -> Run, Last UP, Last DOWN
*#9998*837# -> Software Version
*#9998*842# -> Test Vibrator - Flash the screenligth during 10 seconds and vibration activated.
*#9998*862# -> Vocoder Reg - Normal, Earphone or carkit can be selected
*#9998*872# -> Diag
*#9998*947# -> Reset On Fatal Error
*#9998*999# -> Last/Chk
*#9998*9266# -> Yann debug screen (=Debug Screens?)
*#9998*9999# -> Software version


SP-unlock SGH-600 and SGH 2100

*2767*3855# -> Full EEPROM Reset ( THIS CODE REMOVES SP-LOCK!! ) But also changes IMEI to 447967-89-400044-0.

*2767*2878# -> Custom EEEPROM Reset
إقرأ المزيد

اسماء الشخصيات التى ينطبق عليها قانون العزل السياسى

بعد ان تمت الموافقة النهائية علي تطبيق قانون العزل السياسي او بمعني اصح قانون افساد الحياة الساسية من مجلس الشعب والذي ينتظر الان قرار المجلس العسكري باعتماد القانون فوريا او تصديرة الي المحكمة الدستورية للبت في مدي شرعية القانون الدستورية والذي يمنع اي من رموز النظام السابق والمعروفون باسم الفلول من الوصول لسدة الحكم وقام مجلس الشعب بنشر قائمة باسماء هؤلاء الفلول اتباع النظام الاسبق مؤكدا بانة حتي وان لم يوافق المشير علي اقرار القانون يكون المجلس قد افتضح امرهم امام الشعب المصري بانهم ابتاع للنظام السابق وجائت اسمائهم كالتالي :
الرئيس السابق حسني مبارك ونجليه جمال وعلاء ونائبه اللواء عمر سليمان ورؤساء الوزراء السابقين عاطف عبيد وأحمد نظيف وأحمد شفيق, وأمناء الحزب الوطنى المنحل يوسف والي, وصفوت الشريف, وحسام بدراوي إضافة الى أعضاء أمانة السياسات أحمد عز, ومحمد هيبة, وأنس الفقى, وماجد الشربينى, ورشيد محمد رشيد, وإبراهيم كامل, ونبيه العلقامى, وعائشة عبد الهادى, ومحمد عبد اللاه, ومحمد رجب, وعلي الدين هلال, وفتحى سرور، وزكريا عزمي, ومفيد شهاب, وآمال عثمان, ويوسف بطرس غالى, وسوزان ثابت زوجة الرئيس المخلوع.
حيث احتوت القائمة علي 11 صحفيا و 9 فنانين و 6 ريضاين كل هؤلاء تابعين للنظام السابق ورموز النظام البائد
إقرأ المزيد

كلمات اغنية مايشبهنيش لمحمد منير

الأغنية من كلمات الشاعر الكبير عبد الرحمن الأبنودي وألحان محمد رحيم
وهى أحدى أغانى ألبوم محمد منير "يا أهل العرب والطرب"

قلبي مايشبهنيش
فعلاً مايشبهنيش
أوقات بيعرفني
و ساعات مايعرفنيش
في الحب و الاحساس
في اختيار الناس
يمشي على كيفه
و كتير مابيقوليش
أصدَق كتير مني
و أجرأ كتير مني
و ياما صدقته ياما
و كتير ماصدقنيش
إقرأ المزيد

تردد قناة المصارع على النايل سات 2012

قناة المصارع قناة جديدة تختص فقط بالمصارعة قناة ليس لها مثيل على القمر الصناعي نايل سات Nilesat للعام 2012 واليكم احدث تردد للقناة قناة رائئعة تهتم فقط بالمصارعة وعرض مستمر لاقوى حلبات المصارعة تابعونا وقم بضبطها على جهازك 24 ساعة مصارعة


واليكم تردد القناة : 11679

افقى

27500

3\4

على القمر الصناعى نايل سات

إقرأ المزيد

ترددات جميع قنوات النايل سات لشهر ابريل 2012

ترددات جميع قنوات النايل سات لشهر ابريل عام 2012 بكامل التفاصيل ومعدلات الترميز والاستقطاب ترددات كل قنوات القمر الصناعي النايل السات والقنوات الفضائية قنوات الحياة و الجزيرة و قنوات بانوراما قنوات مودرن وموليدي وروتانا وكامل سلاسل القنوات دراما وسينما والقنوات الاخبارية بتحديث 14 ابريل 2012







إقرأ المزيد

لماذا اوصانا الرسول صل الله عليه وسلم بأكل التمر بعدد فردي


حذر الأطباء من الإكثار من تناول التمر لمرضى السكر, لأنه يرفع نسبة السكر لديهم.
كما حذر الأطباء مرضى الكلى من تناول التمور بكثرة, لأنه يرفع نسبة البوتاسيوم لديهم..


و اوصانا الرسول صل الله عليه وسلم بأكل التمر بعدد فردي (واحدة أو ثلاث أو خمس...) على سبيل المثال.
فقد اكتشف باحث أمريكي مؤخرا فائدة تناول التمر بأعداد فردية، إذ تبيّن له أن في حالة تناول التمور بأعداد فردية تتحوّل السكريات إلى كاربوهيدرات تكسب الجسم طاقه. أما إذا تم تناولها بأعداد زوجية، فإن السكريات تتحوّل إلى سكاكر وبوتاسيوم


فاللهم صل وسلم على اشرف رسلك
حقا لا نملك إلا أن نقول
سبحان الله والحمد لله !! ونصلى على رسول الله
إقرأ المزيد

حمدين صباحي لسليمان وشفيق: يا فلول مبارك .. خلى عندكم دم وكرامة


شن السياسي المصري حمدين صباحي، المرشح المحتمل لرئاسة الجمهورية، هجوماً حاداً على بقايا نظام مبارك الذين يحاولون تصدر المشهد السياسي في مصر حالياً، مبدياً اندهاشه من ترشح كلاً من الفريق أحمد شفيق، رئيس الوزراء الأسبق، واللواء عمر سليمان، نائب رئيس الجمهورية السابق، بعد ثورة أطاحت بنظام كانوا هم أبرز ركائزه.

صباحى وجه رسالة للواء سليمان، قائلا: 'الكابات الحمراء لن تحميك من الشعب المصرى'، مؤكداً أن سليمان لن يحميه أحد من الشعب المصري والنظام البائد لن يعود مرة أخرى وأي انتخابات حرة ستسقطه ومعه شفيق، داعيا كل المصريين أن يستردوا قيم الميدان مرة أخرى.

المرشح المحتمل للرئاسة ناشد فلول نظام مبارك–خلال لقاءه بالإعلامي محمود سعد ببرنامج 'آخر النهار'-: قائلاً: 'يا فلول مبارك.. خلى عندكم دم وكرامة'، فالشعب رفضكم سابقاً وسيرفضكم الآن، وإذا لم يكن لديكما دماء، فعلى الأقل احترموا دماء شهداء الثورة.

صباحى وصف جماعة الإخوان المسلمين بأنهم الحزب الوطني الجديد، وإذا جاء الرئيس منهم ستكون نهاية الثورة، ذلك إذا أصروا على المغالبة لا المشاركة، موضحا أن هناك أناس بعد انتخابات البرلمان تنكروا للثورة ولكن اليوم أعلنوا توبتهم.
إقرأ المزيد

أبو إسماعيل: فات المعاد منعه من الترشح للرئاسة


بعد أيام من حصوله على حكم من القضاء الإداري لصالحه في قضية حقيقة جنسية والدته، نشرت الصفحة الرسمية للمرشح الرئاسي، حازم صلاح أبو إسماعيل، بياناً له أصدره بعد منتصف ليل أمس، أكد فيه أن اللجنة العليا لانتخابات الرئاسية لم تعد تستطيع استبعاده من سباق الانتخابات الرئاسية، وذلك لأن الوقت القانوني للاستبعاد قد مر.

أبو إسماعيل قال في بيانه: ' كان آخر يوم يتاح فيه للجنة الانتخابات الرئاسية، حسب نص القرار الرسمي، أن تستبعد أياً من المرشحين وأن تخطره بذلك بالفعل، فما دام الأجل القانوني قد انقضى بدون استبعاد فلم يعد هناك مجال قانوني أصلاً بالاستبعاد بعد ذلك والحمد لله كثيرا'.

البيان أضاف 'لا يمكن أن تنفلت لجنة الانتخابات الرئاسية من الأحكام القضائية الصادرة من القضاء المصري ولا من حجيتها، لأن اللجنة ليست جهة أجنبية منفلتة من المنظومة الدستورية للبلاد أو مستقلة عنها، وبالتالي فإنه لن يسعها إلا الإذعان للحكم القضائي وعدم تحديه ومصادمته'.

المرشح المحتمل للرئاسة خاطب أنصاره قائلاً: 'اطمئنوا إن لجنة الانتخابات الرئاسية ليس لها سلطة تحديد وجود جنسية أجنبية لمواطن مصري بدون سماع أقواله واعتراضاته أمام القضاء، وإلا كنا في غابة فاليقين لا يزول بالشك والحرمان من الحقوق السياسية لا يكون برغم الإصرار على عدم التحقيق القانوني'.

وأوضح أن 'اللجنة حتى الآن رفضت الاستماع أصلاً لدفاعنا، بل رفضت إعطاءنا صورة من المستندات حتى نرسل من يتأكد في أمريكا من تزويرها'، مضيفاً أن كل المستندات المبرزة ليست أصلية، وإنما هي 'مجرد صور ملعوب فيها بشكل ظاهر وأوراق بلا أي توقيع ولا أختام'.

وختم قائلاً إن 'أي شيء سيخالف كل ما سبق سيكون استهتاراً غير مسبوق ولا مثيل له في قواعد النظام العام في البلاد'.
إقرأ المزيد

شوف عمايل البنات فعلا اتنين ملهمش امان الفرامل والنسوان



حصلت حادثه بين عربيتين



الاولي كان سايقها شاب

والثانيه كانت بتسوقها بنت
...
المهم في الحادثه

العربيتين اتبهدلوا ومبقاش فيهم حاجه سليمه

لكن الحمد لله الشاب والبنت طلعو من الحادثه بخير

طلعو الاثنين من العربيات وباركوا لبعض على سلامتهم من الحادث الاليم يعني اللي

يشوف الحادث دا يقول اكيد اللى فيها مطلعوش حيين ابدااااا

المهم قعدوا يتكلمو مع بعض على جنب

وبدأت الفتاه الحديث مع الشاب قائلة: ما احلى هذه الصدفه اللي جمعتنا في حادث واحد انا وانت

قال الشاب: مع انه حادث وعربيتي اتدمرت ولكني سعيد اني ألتقيت بكى

وبعدها جلسو يضحكون مع بعض ونسيوا الحادث وتم التعارف بينهم

بعد شوية قالت البنت تصدق ان حظنا سعيد لاني معايا في العربيه ازازة ويسكي

ايه رأيك نشرب واحنا أعدين وننسى الحادث شوية

قال الشاب: بجد فكرة حلوة اوووووى وخد الشاب الازازة وبدا يشرب منها لحد ما اتفضل شوية صغيرين

وبعدها قالها: يللا اشربي يا حلوة دورك بقى خلينا ننسي على رأيك

قالت له بسخرية:ههه اشــــرب انا مش غبية عشان اشرب زيك

دلوقتى هتيجي الشرطه وهتلاقيك سكران وهتحط الغلط عليك مئه في المئه ويا
هتتسجن يا تصلح عربيتى غصب عنك وليك الاختيار
قلت ايه؟!!؟
إقرأ المزيد