بانر

يا خسارة كلمات حزينة

ياقلبى انساها وابعد عن هواها واياك تعيش ليها

ياقلبى ابعد عنها وانسى حبها واياك تفكر لحظة فيها


يمكن بعدها هتتغرب والحزن منك هيقرب


بس احسن ماتكون ليها واوعى تستغرب


بعد ماضاعت احلى سنين


قولى هترجع تانى منين


صدقتنى لما قولتلك دة ماحسش بيك


وانتى ولا طاوعتنى خليه يعذب فيك


خدعتنى وخدعت نفسك


والوهم كان ماليك


قولى بعد ماضاعت احلى سنين


قولى هترجع تانى منين


اهو سابنا بعد ما باعنا


ودلوقتى قولى هو فين؟


جرحنا وبكانا وللحزن جوانا مليون علامة وعلامة


بعد ماضاعت احلى سنين


قولى هترجع تانى منين؟


ياخسارة ياقلبى
إقرأ المزيد

كلمات حزينه

كلمات حزن تبكي الصخر ... كتبت من قلوب اعظم العاشقين

كلمات اماتت قلوب لم تكن تعرف طعم الرحمة.. لما ابتدت من حزن والم

لي قصة مع الاحزان في قلبي اخفيتها ... اكم قضيت من سنين العمر لم اكشفها

حاولت ان انسى شيء من مأسيها ... جربت ان ارسوا بعيدا عن شواطيها

لكن كما رحلت تذكرتها ..لم تغب عن بالي لحظه كنت اراها دوما امام عيني

قصة مع الايام كانت تحسب بكل معانيها

كنت ارى الايام سيوف تغرس في داخلي

كنت ارى روحي مذبة وقدات قلبي هي شفائها

اصبحت كل حياتي الم وعذاب ...... فهل من حب يحييها

اصبحت كل حياتي الم وعذاب ...... فهل من حب يحييها

اذا كانت الحياة تقاس في السعادة .... فأكتبوا على قبري مات قبل ان يولد



إقرأ المزيد

كلمات حزينة جدا ????

أروع كلمة هي كلمة تستشعر من خلالها بأن روحك

خاشعة ودمعتك هادرة على وجنتيك وتقولها بيد مرفوعة

::يــــــــــــــا رب ::



أطول كلمة يصل مداها إلى أبعد الحدود ومهما تطول

صداها يدوي بالأرض والسماء ولا أصدق شيء منها لأنها

تنبع من قلب صادق

:: أشهد أن لا إله إلا الله ::



أحن كلمة تسمعها تنبعث منها المحبة وصدق الاحساس

الذي لا تجده بمكان آخر عندما تخرج تلامس كل حنان العالم

:: أمـــــــــــــــــــي ::



أقرب كلمة إلى قلبك هي ما تداعب قلبك بكل صدق وتشعر

بقرب الدفء والمشاعر عند قولها وسماعها

:: أخـــتي / أخــــي ::



أجمل احساس عندما تعيش لفترة تعشق انسان

وعندما تصادف عينك بعينه تجده يقول لك

:: أحـــــبــك ::



أصعب لحظة عندما تسمع عن إنسان تحبه مريض ويحتاجك

ولا تستطيع قربه وتقف بيد مكتوفة دون حيلة ولا بلسانك كلمة سوى

:: الله يشـــفيه ::



أحزن لحظة رؤيتك لمن أحببتهم عاجزين بعد نشاط وجولان

وانطلاقة اللسان وصدق المشاعر ولا تقول إلا

:: الله كـــريــم ::



أسوأ لحظة تكون بفرح وسعادة وتتبادل الابتسامات والكلمات

وتسمع بخبر وفاة قريب من قلبك فلا تجد إلا دمعة حارقة وكلمة

:: رحمـــــــه الله ::



أشد كلمة عندما تحب باخلاص وتعطي كل حبك وتقدم كل مشاعرك

وتهب قلبك لشخص ما وبلحظة دون مقدمات يبعد بظهره عنك ويلتفت قائلا

:: الله معـــــاـك ::


لحظات وكلمات ليس لدينا ما يجعلنا نصبر إلا تحملها برغم حنانها وقسوتها وشدتها ...


إقرأ المزيد

الرد كلمات حزينه

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

حزن الليالي

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قلمك مربك نظم لنا عقد من أكاليل الدهشه

كلمات مبطنه فيها معاني لامعة

وأحاسيس نابضة

فقد أريتنا من روائع مشاآعرك قواميس لا يشبهها جمال

فما أعذبك ونزفك وعزفك ..

دمتي بكلّ الألق أيّتها المعطاء المتميّزة

تحايا القلب إليك



نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

إقرأ المزيد

كلمات حزينه


كلام من القلب الحزين مادو
اصبحت اشعر بالوحده فكل من حولي لا وجود لهم وكان الايام تحكم علي بموت احاسيسي وكان الدموع تاسرني لي ارض الاهات
لم اعد اعرف اين سامكث بداخلي ام استفيق لحلم ضاع في صفحات السنين....
اشعر انني كلمات بدون احرف وذكريات بدون ماضي
اشعر ان وحدتي ستقتل احساسي بهذه الحياه فاانا اعتدها تخالج مشاعري بل تتملكني
لقد اصبحت اتمنى ان اسكن عالم بعيد...... عالم لا اشعر بالبشر فيه.... بل اشعر بنسمات الصباح واليل واحاديث الشجر ومداعبت قطرات الندى لي اوراق الازهار......
كل مابداخلي تحطم وتبعثر اصبحت اشلا تناثرت فوق صفحات البحر
ربما الخوف من المجهول يسكنني وتلك الدمعات تاسرني ولكني فقد احساسي بالامان وثقتي بالازمان
إقرأ المزيد

كلمات حزينة ورمانسية



في غيبتك كان الحزن عرش و أنا فيه سلطان

و كانت السعادة شعبي اللي عصاني

.:*************:.

ما هو بيدي أكتم الدمعة و أنوح ... هذا أنا اذا كتمت الهم عيوني تبوح

.:*************:.

اكبر قهر اذا ضاع عمرك ورى انسان تبي غلاه وهو يبي انسان ثاني

.:*************:.

الا ياعين لاتبكين عيشي نعمة النسيان .. خسارة دمعتك تنزل على من لا يراعيها

.:*************:.

حرمني الزمان من الحنان ولولاك ما حسيت بأمان وحاجز لقلبي فى قلبك مكان

.:*************:.


أثاري العمر فاني تبسم وعيش وإنساني أنا لو كنت استاهلك ماهجرتني فيوم ثاني

.:*************:.

تصورونى الناس اغنى وانا من الداخل مجروح روحى مثل الطير ترفرف يرقص الطير المذبوح الالم؟ الحزن؟ العذاب؟ الجروح؟

.:*************:.

ياقلب تحمل وش يجيلك .. مالك بدنياك شريك .. غير الدمع ، غير الحزن .. وغالي يتغلى عليك

.:*************:.

كلن لعن حظه لا خاب مره.. وش حيلة اللي عاش عمره بلا حظ ..؟


~ كلام رومانسي~

.:*************:.

ليتني مثل الرسايل في ثواني أوصلك .. لأجل أقلك كلمة وحده ياحياتي اشتقتلك

.:*************:.

امسح بمنديل الأمل دمعة الياس .. واسخر من أحداث الزمن بإبتسامه

.:*************:.

تعودت أفارق أحباب وأنساهم بدمعه .. لكن أنت جفت جفت دموع عيني ومانسيتك

.:*************:.

اذا تلاشى غلاك ومات نبضك في عروقي .. تأكد .. ماني فوق الأرض

.:*************:.

أنا ماني حلم عابر حلمته وتبغى تفسيره .. أنا قصة حب .. صابر على قلبك وتقصيره

.:*************:.

الناس تسأل للمصالح عن الناس .. وأنا سؤالي عنك حشمة وتقدير وإحساس

.:*************:.

فتش في قلوب البشر .. وأسأل أيام العمر.. إن لقيت مثل حبي .. وقتها لك عذر

.:*************:.

دورت لك في خاطري شئ يكرهك .. لقيت حتى الكره فيني يحبك

.:*************:.

لو قسى هالعام أدري قلبك حنون .. بس لو قسى قلبك .. وين بهالعالم أكون

.:*************:.

لو يخذلك كل البشر ماخذلتك .. مايفرحون بشوف دمك وأنا حي

.:*************:.

أقرى حروفك حب .. في صفحة الصمت .. ياأعذب حديث يسري بقلبي

.:*************:.

من يعرفك يحبك .. ومن يحبك يهواك .. ومن يهواك ماينساك .. ومن ينساك مايعرف غلاك

.:*************:.

لو كلي ألم ينزف أبظهر لك فرح وسرور .. ولا ارضى ولو مره .. يصيبك جرح بأسبابي

.:*************:.

حبي لك أكبر من تصور خيالك .. عسى عيوني مايوم تبكيك

.:*************:.


من كثر صدماتي بناس عزيزين.. صرت أتحرى صدمتي من ظلالي

.:*************:.

أعاتب وصمتي فيه الكفاية .. من بعد العتب ماتفيد غير الأعذار

.:*************:.

أهيم في صوتك وهمسك ولقياك .. حتى مع الأحلام ماأقدر أخونك

.:*************:.

ماني على فرقاك ياصاحبي راضي .. حسبي على من تسبب بيني وبينك

.:*************:.

كم كنت أداوي من كان مجروح .. واليوم أدور من يداوي جروحي

.:*************:.

رفعت راسي للسما ماهو غرور بس اداري دمعة في غيابك عذبتني

.:*************:.

شعوري لك مثل ماكان أنا مو طبعي النسيان .. ولو طالت بنا المدة ترى مازلت أعز إنسان


.:*************:.

إن وصفتك كذبوني وإن ذكرتك عاتبوني .. يحسبون إني أبالغ ما دروا إنك عيوني

.:*************:.

بيني وبينه ماتفيد المراسيل .. ولا يبرر غاية الحب مرسال

.:*************:.

كيف أناديك بكلمة عمري والعمر فاني .. أنت غير الناس عندي ولك غلا ثاني

.:*************:.

لو انت جمره تحرق كفوفي منك مامليت . اضمك على صدري واسوي نفسي ماحسيت

.:*************:.

أرهن العمر كله لأجل أشوفك ثواني .. مانسيتك حبيبي لو زماني نساني

.:*************:.

أن الغريب شقا غربته زاد .. تلعب بي أرياح القدر في سنيني

.:*************:.

هذي عيوني واعتبرها حلالك ..ان كان دمع العين ذكرى تسليك

.:*************.:

ليتني ماشفت في عيونك دموع .. منظر الدمعة على خدك هلاك

.:*************:.

يانا أحبه والمحبة مقادير .. هذا هوى نفسي وهذا قدرها

.:*************:.


حياتي وصفها ثاني بدونك قمة الحرمان .. وحالي من لهيب الشوق بقايا من رماد إنسان



إقرأ المزيد

كلمـــــــــــــات حزينــــــــــــه جــــــــــدا

يطعنك احدهم فى ظهرك فهذا امر طبيعي ولكن ان تلتفت وتجده اقرب الناس اليك فهذه هي الكارث
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

............................................................................................
من المؤسف حقا ان تبحث عن الصدق فى عصر الخيانه وتبحث عن الحب فى قلوب جبانه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..........................................................................................
اذا كان هناك من يحبك فانت انسان محظوظ و اذا كان صادقا فى حبه فانت اكثر الناس حظا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.......................................................................................
اكثر الناس حقاره هو ذلك الذى يعطيك ظهره و انت فى امس الحاجه الى قبضه يده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................
لا يوجد اسوا من انسان يسالك عن اسمك الذى طالما كان يقرنه دائما بكلمه بحبك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

............................................................................
لاشك فى انك اغبى الناس اذا كنت تبحث عن الحب في قلب يكرهك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..........................................................................
الخيانة فى بعض الاحيان تكون الشعور الاجمل اذا كان الشخص المغدور يستحقها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................
الحب الحقيقى لا ينتهى الا بموت صاحبه و الحب الكاذب يموت عندما يحيا صاحبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................
كل خائن يختلق لنفسه الف عذر و عذر ليقنع نفسه بانه فعل الصواب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.........................................................................
الحب الصادق كالقمر عندما يكون بدرا و الكسوف هو نهايته عندما يلاقى غدرا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.........................................................................
الحب كازهره الجميل و الوفاء هي قطرات الندى عليها و ال خيانه هي الحذاء البغيض الذى يدوس على الورد فيسحقها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................................................
ايها الخائن لو كانت كل قصه حب تنتهى بالخيانا لاصبح كل الناس مثلك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

........................................................................
الحب مشاعر جميله و احاسيس راقيه الحب هو حياه القلوب امليته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.................................................................

اذا لم تم تكن اهلا لقول كلمه احبك فلا تقلها لان الحب تضحيه و صبر و تعب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.....................................................................
لا تسالنى عن الخيانه فانا لا اعتقد ان هناك كلمات قادره على وصفها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

.....................................................................
اذا كنت تحب بصدق فتوكل على الله ولا تفقد الامل و اذا كنت كاذبا فارحل و تحدث عن القضاء و القدر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................................
الوفاء عمله نادره و القلوب هى المصارف وقليله هى المصارف التى تتعامل بهذا النوع من العملات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

..............................................................................................
إقرأ المزيد

رسائل موبيل رخمه رسائل مقالب

keef toma
....?
مسكين ماتعرف انجليزي
بس بساعدك
ارجع وأقراها بالعكس.....


=====================================

مره قرد بيسأل أمه بيقولها احنا شكلنا جربان كده ليه قالت له احمد ربك ده انت مشفتش اللى بيقرا الرساله

=====================================

ثبتت الدرسات أن الجمال يعجل بالوفاه يا بختك عمرك طويل

======================================

وش الفرق بين تنورة قصيرة وحبل قصير
الحبل يجر حمار
والتنورة تجر100حمار 

===================================

ايش الفرق بين الفنانة صباح وحزب الله في لبان
الفنانة صباح عملة عمليات اكثر 

===================================

انت لبنة قلبي
وزبدة حياتي
وجبنة روحي



يعني باختصار بقرة أحلامي ......

=====================================

باق

بيق

باق

بيق

باق

بيق

باق

بيق


الحين عرفت انك دجاجه

================================

في مره حمار يريد يتعلم في البدايه بدءيكتب الحروف ويتهجي والان مشاء الله
يقري الرساله

===============================

*** يانــايم في العســـل .. وعامل من المنام زيطــــــه ...
نام يا جمــــيل وانسجـــم .. نامت عليك حيطـــــــه .. .... 

=================================

لو عرف الطفل نعومة خديك


لترك الحفاظة وسواها عليك 

==================================


إقرأ المزيد

كلمات أغنيه ازاى !! محمــد منيــر

ازاي ترضى لي حبيبتي
* اتمعشق اسمك وانتي
* عمالة تزيدي في حيرتي
* ومنتيش حاسة بطيبتي ازاي
* مش لاقي في عشقك دافع
* ولا صدقي في حبك شافع
* ازاي انا رافع راسك وانتي
* بتحني في راسي ازاي
* انا اقدم شارع فيك
* وامالك من الي باليكي
* انا طفل اتعلق بيكي
* في نص السكة و توهتيه
* انا لو عشقك متخير
* كان قلبي زمانه اتغير
* وحياتك لافضل أغير
* فيكي لحد ماترضي عليه ازاي

* ازاي ترضى لي حبيبتي
* اتمعشق اسمك وانتي
* عمالة تزيدي في حيرتي
* ومنتيش حاسة بطيبتي ازاي
* مش لاقي في عشقك دافع
* ولا صدقي في حبك شافع
* ازاي انا رافع راسك وانتي
* بتحني في راسي ازاي

* إزاى سيبانى بضعفى
* طب ليه مش واقفة فى صفي
* وأنا عشت حياتى بحالها
* عشان ملمحش فعينيك خوف
* وفى بحرك ولا فى برك
* أزاى أحميلك ظهرك
* وأنا ظهرى فى أخر الليل
* ديما بيبات مكشوف

* انا اقدم شارع فيك
* وامالك من الي باليكي
* انا طفل اتعلق بيكي
* في نص السكة و توهتيه
* انا لو عشقك متخير
* كان قلبي زمانه اتغير
* وحياتك لافضل أغير
* فيكي لحد ماترضي عليه ازاي

* ازاي ترضى لي حبيبتي
* اتمعشق اسمك وانتي
* عمالة تزيدي في حيرتي
* ومنتيش حاسة بطيبتي ازاي
* مش لاقي في عشقك دافع
* ولا صدقي في حبك شافع
* ازاي انا رافع راسك وانتي
* بتحني في راسي ازاي

غناء : محمد منير

كلمات نصر الدين ناجى
إقرأ المزيد

امثال شعبيه


بعض الامثال الشعبيه اليوميه فى حياتنا
واللى كتير من الناس بتحبها وبتحب تقولها وبتبقى معظمها تدل على اللى بيحصل معانا
بس بطريقه المثل:
يا ناس يا شر كفايه ار
يا نحلة لا تقرصينى ولا عاوزة عسل منك
اللي خدتو القرعه ما تاخدوش ام شعر
يا خبر النهاردة بفلوس بكرة يبقى ببلاش

واجرى يابن ادم جرى الوحوش غير رزقك لن تحوش
يا داخل بين البصلة و قشرتها ما ينوبك الا حرارتها
اللي يتلسع من الهوت شربه ينفع ف الكولد زبادي
من فاااات قديمه تااااه
ياواخذالقردعلى ماله بكره يروح المال ويفضل القردعلى حالة
يانعيش عيشة فل يانموت احناالكل
ويالى مش عاجبة ينتف حواجبة
ايه اللي فرعنك يا فرعون ؟؟
قال ما لقتش حد يلمني
على اد لحافك مد رجليك
ضربنى وبكى وسبقني واشتكى
الفرس من خيالها والحرمة من رجالها
ابعد عن الشر وغنيله
قلب القدره على فمها تطلع البنت لأمها
البيت بيت ابونا والغرب يطردونا
قليل الاصل لا تعاتبه ولا تلومه ، ده زى البقعه لا يطلع برابسو ولا بأومو
القرد فى عين امه غزال
لو ليك عند الكلب حاجه ......قوله يا سيدى
من همه ........ اتجوز واحده قد امه
ضربوا الاعور على عينه قالهم خربانة خربانة
العيب مش عليك .....العيب على سلمك دقنه تنتف فيها
الكحكه فى ايد اليتيم عجبه
جت الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح
زي القطط ياكل وينكر
أقفل بوقك يا عنوس ميخوشوش الناموس
القرعة تتباها بشعر اختها.
بكرة نقعد جانب الحيطة ونسمع الزيط
الى بيته من ازاز ميحدفش الناس بالطوب
قعده الخزانه ولا جوازة الندامه
الي يخاف من العفريت يطلعلة
إل متعوس متعوس ولو حطوا علي راسة ...
القرش الابيض ينفع في اليوم الاسود
لبس البوصة تبق عروسة.

إقرأ المزيد