بانر

جميع كلمات اغانى البوم وائل جسار الجديد كل دقيقة شخصية 2011

فاكرني انسالك

قولي ازاي عايزني اشوفك وابقى عادي ليه
هو انا انسى انت عملت فيا ايه
الي بعني ازاي اقلبه تاني يوم
ولما اشوفه اضحكه واسم عليه
فاكرني هنسالك بالساهل
دا انا اللي عني بعمري ما حط ايدي بايديه
سهل عليك بتضحك وبتقتل القتيل
اللي بينا باب قفلته ما تفتحوش بالزمن ده ما حدش بشيلك جميل




رسالة حب مرميه

رسالة حب مرميه وفجأة لقيتها بايديه
وانا ماشي قريت كلمة على الهمش انا عايش ومش عايش
رسالة حب بين اتنين في غمضة عين يروحو على فين ما نسيت
بين الحرف والتاني احس بكل احزاني اروح احكي لمين
وليه فكرت لحضتها رسالتي ولا رسالتها ومين غلطان
بكل مشاعري حبيتها مشيت وياها سكتها ومش ندمان
وليه بنحب ونسامح وما نقلش كلام جارح ونفرح ليه
ونوصل بكرا في امبارح ومن راجع ومن رايح
قبلت حبيبتي قلتلها وانا بحلم كتبتلها وقلت كتير
وانا مولود بحنلها ودلوقت ارجعتلها بدون تفكير






من يوم

من يوم هوه اللي بيبدأ وانا عديها اسكت واستوزء
وده بعديها بيجري يصدق يشتكي مني للناس ليه
بيخلئ مشكلة ويجرء نفسه من يومها وبلاش يفرق
وقت ما يغلط يستكبر وبيستخسر يتاسفلي وبيستخسر فيا الكلمة الحوله اللي تسكتني عليه لو ناوي يبعد عندي الاستعداد حالا ابعد
لو في واحد في الميه انه هيتغير بعدين ليا مكنت افكر ولا اتصور اني هقدر بيوم انساه بالعكس مافي منه فايده معندوش نيه ولا دقيقة وحده يعيش تاني ليا
وصعب اني ارضى اكمل يوم تاني وانا وياه




كل دقيقة شخصية

حبيبتي ليه تعاتبيني وقلت الحب حريه وشايفيني يا نور عيني
في كل دقيقة شخصية وبتوتر وانا زعلان وبتنطط وانا فرحان
وطفل جميل بيضحلك وبتاخدي الضحكة بالاحضان
انا احنين وعرفاني وبالغيره واحد تاني باخد موقف وبتهور وبستسلم لاحزاني
بداوي الجرح مش عارف في نور الصبح مش شايف
لكن شايفك وانا مغمض ومش قادر اقول اسف انا ابديتك وانا نهايتك
وروحي بشوفها في مرايتك انا مجنون لكن عاشق وبعشق حتى تقشيرتك
لمستي مشاعري من جوا انا هوه ومش هوه
وهتغير مشان خاطرك وحبك يبتدي بقوة




لما تغيب

لما تغيب ما بعرفش ليه شفتك هنا وكاننا مع بعضنا
وانت بعيد بعيش وحيد من غير امان ولا حنان يضمنا
خدني الحنين وياك مقدرش يوم انساك وانت بحياتك ملاك
صعب عليا تغيب وانت يا اغلى حبيب دايما بعيد وقريب
انا عيني بتدور عليك والقلب بدق يناديك وانا بين ايديك
وبتقسى ليه وانا هعمل ايه وليه في حملي انا مش لائيك




نعيش الحب

انا بدي كون ع شفافك اجمل كلمة حلوه كلمة مافي بعدها كلام
انا بدي كون بعيونك صورة حب تروي وتشوفيها بالمنام
انا بدي كون كل شي بحياتك زكرايتك والاحلام ونعيش الحب
حتى الحب يتعب منا وتحكي الدنيا انو هوانا مافي متله هوا
انا بدي كون شو كانت صعبة عندي حياتم لو حب ما فيها كون
انا بدي كون وين بدي لاقي قلب بيشق طبعه حنون
انا بدي كون لاخر عمري حدك عمري بدي كون




عمري ما نسيتك

عايز اتكمن عليك وانسى روحي بين ايديك
وافضل اجري واجري بيك وابقى مش عارف مكاني
نفسي اكمل عمري جمبك وانسى حضني جوا حضنك نفسي اتنفس هواك
عمري ما نسيتك ولا قادر اعيش حياتي الا فيك
بالنهار بسرح وافكر غصب عني حبيبي فيك
قولي عمري يساوي ايه لو ما كنتش جمبي فيه
لو ما عشتت عمري جمبك قولي بس اعيشه ليه
مهما تبعد قلبك شايفك مهما غبت بحس بيك مهما طال البعد عنك البعد بقربي ليك




خليني زكره

لو عشت بعدي وبعد بعدي وجيت وحبيت يبقى افتكرني واحكي عني مهما كنت نسيت
خليني زكره جميلة عندك واوعى تنسى زمان
متقلش حبي وقت عدى وحب خلاص عشناه قول حبي حب غالي بس هيه حاجات
وابقى افتكرني بكملة حلوه تنسي قلبي الآه
خلي الفراق اجمل فراق في دنيا العاشقين وان حد سالك عني قول كنا اوفى اتنين
قول كان حبيبي وكان حياتي وعشره ليها سنين
مش كل حلم نشوفه سهل يبقى حققناه ده ساعات ببقى السهل صعب لما نتمناه
والدنيا عمر ما حد جالها وما قالش آه
اوقات بنتجرح وبنجرح واحنا مش حاسين وان حد فينا حب يفرح يبقى الفرح حزين
ايام وبنعشها وفاكرين اننا عايشين


مين فينا المصدوم

مين فينا المصدوم ف مشاعره ويمن تايه فينا وكداب
نوبه معايا وحاسس بيا ونوبه بحس وجوده سراب
ساجن قلبه ف عتمه خوفه قافل روحه بميت مفتاح

اللحظه الحلوة يا قلبي قبل ماتولدها الافراح
يرمي عليها يمين احزانه ولا مره بيهدي ويرتاح
مين هيقولي ياناس ع سره .. حلوة ومره
ساعه حضور وشهور ف غيااااب
انا مش عارف ليه مستغرب تنكر بعدك تاني وتكدب
واما بسامحك تاني واصالحك ترجع تقلب تاني وتهرب


ساجن قلبه ف عتمه خوفه قافل روحه بميت مفتاح
اللحظه الحلوة يا قلبي قبل ماتولدها الافراح
يرمي عليها يمين احزانه ولا مره بيهدي ويرتاح

ساجن قلبه ف عتمه خوفه قافل روحه بميت مفتاح
اللحظه الحلوة يا قلبي قبل ماتولدها الافراح
يرمي عليها يمين احزانه ولا مره بيهدي ويرتاح
مين هيقولي ياناس ع سره .. حلوة ومره
ساعه حضور وشهور ف غيااااب



للاسف بنحب بعض

للاسف بنحب بعض وكل يوم نشتاق لبعض
والسؤال اللي شاغلني احنا ليه مش زي بعض

شوفتيني ليه حد تاني واتصدمتي م حناني
شوفتي ضعفي ليه ياعمري وروحتي ليه لحب تاني


انت مره حلفت بيا الحنان سيطر عليا
ليه ف حضنك بنسي نفسي لما بتبص ف عنيا

نفسي اتغير واجيلك تشتكيلي واشتكيلك
ونبقي تاني زى بعض لما روحي هتناديلك

حبني بمليون طريقه حتي لو شوفتك دقيقه
وانسي كل اللي قسيته واعترفلي بالحقيقه

ليه اخاصمك ولا اصالحك بكرا جرحي يداوي جرحك
ترضي عني وارضي عنك وتسامحني لما اسامحك

انت مره حلفت بيا الحنان سيطر عليا
ليه ف حضنك بنسي نفسي لما بتبص ف عنيا


نفسي اتغير واجيلك تشتكيلي واشتكيلك
ونبقي تاني زى بعض لما روحي هتناديلك



خديني معاكي مشوارك

خديني معاكي مشوارك انا ملهوف لاخبارك
وحاجه غريبه تحصلي بعيش الجنه ف نارك

بشوف الحب ف مرايا واقول لو كنتي ويايا
وهفهم سره م صورتك وامتي سكنتي جوايا

انا معرفش حبيت ليه ومين بيلومني ع اللي انا فيه
وليه سلمت واستسلمت مشيت ف طريق شاورت عليه


سألتك مره مترديش وليه ع طول انا بدي
ياريتك مرة تهتمي وتدي الحب ع قدي

خديني معاكي مشوارك

بعيش وياكي ايامك ومهما بعدت قدامك
ولو نمتي ف عز النوم انا بصحي ف احلامك

انا اختارتك مفيش غيرك مصيري شوفته ف مصيرك
انا عايش عشان خاطرك وليه ماشغلش تفكيرك


انا معرفش حبيت ليه ومين بيلومني ع اللي انا فيه
وليه سلمت واستسلمت مشيت ف طريق شاورت عليه

سألتك مره مترديش وليه ع طول انا بدي
ياريتك مرة تهتمي وتدي الحب ع قدي



في خطوتك سكتي

في خطوتك سكتي في نظرتك ضحكتي
حبينا بعض ف ثانيتين وكأننا عشره سنين

وبقيتي كل دنيتي

مرة القمر قالي وسرح الحب دا لحظه فرح
حلو الفراق وافهم بقي والاشتياق قبل اللقي

وانتي بتجري نحيتي


انا مش بخاف لو تهربي .. لو تهربي مهما بعدتي هتقربي .. هتقربي
انا مش بخاف لو تهربي .. لو تهربي مهما بعدتي هتقربي .. هتقرب

شي مش جديد قلبي ارتوي .. وانتي بعيده احنا سوا
بتونسيني ف غربتي .. بتونسيني ف غربتي .. ف غربتي

حبيت ومش محتاج دليل وكل شئ شوفته جميل
ضحك الصباح ف همستك والشمس طالعه ف جنتك

لما بقولك غنوتي

الحب حلم وعيشناه فيه لما تشوفيني وبتشوفيه
مع بعض امتي نفسره وازاي ف لحظه نكبره


بفرحتك وفرحتي

انا مش بخاف لو تهربي .. لو تهربي مهما بعدتي هتقربي .. هتقربي
انا مش بخاف لو تهربي .. لو تهربي مهما بعدتي هتقربي .. هتقرب

شي مش جديد قلبي ارتوي .. وانتي بعيده احنا سوا
بتونسيني ف غربتي .. بتونسيني ف غربتي .. ف غربتي



موجوع
ياما خبيت بعيني دمعي وهمي الساكن فيا
وماخليك تحسن علي وداويك وقلبي موجوع


اذا كنت بعذابي راضي وجاي ترجعني
انا ياحبيبي جرح الماشي بعده عم يوجعني

اذا شايفني مش عم ببكي ليش انت خليت دموع
اذا شايفني مش بشكي فكرك يعني مش موجوع

ضيعني حبك ضيعني ليه
ياما اشكي وماتسمعني
حتي الاأأه اللي بتوجعني صوته عندك مش مسموع
انا ياحبيبي جرح الماشي بعده عم يوجعني

اذا شايفني مش عم ببكي ليش انت خليت دموع
اذا شايفني مش بشكي فكرك يعني مش موجوع