بانر

زينة تلجأ للقضاء وتحليل DNA لإثبات نسب اطفالها


زينة وأحمد عز

أزمة زواج زينة السري مع الفنان أحمد عز إلى القضاء، حيث وصلت المفاوضات إلى إقناع الطرفين إلى إجراء تحليل الـ«D N A» بأحد المعامل الشهيرة حتى يتم التأكد من نسب الطفلين زين الدين وعز الدين.
وكانت أقاويل كثيرة ترددت عن هذه العلاقة كان أكثرها أن الزواج كان عرفيا وجرى بشكل سري ولم يعلق أحمد عز حتى الآن على المسألة التي كشفت خلال عودة الفنانة المصرية من الولايات المتحدة بصحبة توأمها.
 في حال إنكار عز بنوة التوأم قد تتطور الأمور بشكل يعيد إلى الأذهان قضية الفنان أحمد الفيشاوي مع هند الحناوي حيث أنكر الأول ابنته لينا ما دفع الحناوي إلى اللجوء إلى القضاء وعمل تحليل الـDNA ليضطر في النهاية إلى الاعتراف بابنته.
زينة وكلت شقيقتها نسرين بتولى هذه الأزمة فى مصر وإجراء المفاوضات سواء بالطرق الودية أو القانونية، وحاولت زينة بكل الطرق إقناع أحمد عز بالسفر إلى أمريكا لإجراء تحليل الـ«D N A»، ولكن مخططها فشل.
وطبقا لليوم السابع قامت زينة بإرسال «S M S» على هاتف أحمد عز تقول نصها «خليك براحتك إشتم وخلى ناس فاشلة تافهة تغلط فيّه وخليك آعد مغيب مش دريان اللى بيحصل من وراك وكل اللى حواليك زبالة.. بيوصلولك كل حاجة غلط علشان يطلعوا من وراك بقرشين وخلى المحامى العظيم أبو 50 فى الـ100 فى الثانوية خريج جامعة المنوفية الدولية محامى الشركات يغلط فى أنا وعيالك وخلى أخوك يكذب عليك كمان ويغلط فيك كمان دا انت ربنا بيحبك حب مخلى كل اللى حوليك ناس محترمة يلا شد حيلك وفرج الناس علينا كمان.
انت فاكر ان سكوتى عليك ضعف أو خوف لا يا شاطر ده احترام وقوة بس اعرف انى مش هاسكت تانى وخلى الناس تاكل عيش على قفانا وفضايحنا يلا شد حيلك كمان مهو لو كنت راجل ما كنتش سمحت بالمهزلة دى وكنت حليت مشاكلك بنفسك إنت فاهم يا سافل».