بانر

اجدد واحدث نكت طازة لسه للصعايدة على كيف كيفك

مع كامل احترامنا لكل اخوننا الصعايدة واؤلا واخيرا احنا كلنا صعايدة
وليس من الموضوع اساءة لاى من اهل الصعيد اطلاقا بل نكن لهم كل التقدير والاحترام
والموضوع للترفيه والدعابة ليس اكثر او ااقل

نبداء موضوعنا المتجدد دائماً

واحد صعيدى جاب عربيه بى ام دبليو طبعا العربيه فيها كومبيوتر اى حاجة تحصل فى العربيه الكمبيوتر بيصلحها الصعيدى قالك انا لازم اجرب الكمبيوتر دة راح على الباب الشمال وكسره.
راح الكمبيوتر قال \يا ايها الباب ارجع كما كنت فرجع الباب سليم
الصعيدى راح كسر الباب اللى على اليمين.الكمبيوتر قال\يا ايها الباب ارجع كما كنت فر…جع الباب سليم.
الصعيدى استحلاها طلع فوق الكوبرى ونط بالعربيه من فوق الكوبرى .الكمبيوتر قال\يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضيه مرضيه

--------------------------------

واحد بلديتنا قال لصاحبه: بتشرب قهوة بالليل؟
صاحبه قال له: أنا إذا شربت قهوة بالليل ما أقدرش أنام
بلدينا رد : أنا بقى عكسك، إذا نمت ما أقدرش أشرب قهوة

----------------------------------------------------------------------


مرة واحد صعيدى قابل واحدة اجنبية سالها انت منين قالتله:وااات ?قالها اجدع ناس الوتاوتة دول

واحد صعيدى راح يشترى لمراته جزمة فراح لمحل وقال لصاحب المحل عايز جزمه من غير كعب وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشي وجاب الجزمه فقالت مراته ده مينفعش انا عايزه بكعب ودبت خناقه فصاحب المحل قرف منهم فقال للصعيدي متخدها بكعب هو انت الى حتلبسها قال لع من غير كعب هو انت الى حتنضرب بيها


---------------------------------------------------------------------------
مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا" قالها "هى لسه
الكوابيس دى بتجيلك

------------------------------------------------------------------------------
-ليه الصعيدى لما بينام بيحط منبهين جانبه

علشان لما منبه يضرب التانى يحوش

------------------------------------------------------------------

أية هو المكتوب علي قاع زجاجة المياه الغازيه في الصعيد. .؟ مكتوب :

الزجاجة هذة تفتح من الناحية الأخرى برجاء فهم المقصود يا ترمى الزجاجة ..