بانر

كلمات اغنية حبيتها دى بلدى اللى انا اتمنتها


اغانى وطنية
كلمات اغنية حبيتها دى بلدى اللى انا اتمنتها

انا بغير عليها وهعلي فيها ناويتها

حبيتها دي بلدي اللي انا اتمنتها

كبرت وعرفت قيمتها

دي مالهاش بديل انا نهار وليل في سيرتها

حكايتها وعيت علي الحياة لقيتها بلدي اللي فاتحالي بيتها

انا بغير عليها وهعلي فيها ناويتها

هنا ناسي وحبايبي واهلي شوقي ليها كل يوم يندهلي

هنا حياتي وحكاياتي هنا قضيت احلي سنين

والحاجة اللي بتشرفني قدام اي حد عرفني ان انا مصري

كلمة مصري يحلم بيها ناس تانيين

ايامها مافيش احلي من ايامها امان ربنا مسلمها

بحبك يابلدي من جوه قلبي بقولها

لو نبقي ايد واحدة كده وبنقوي علي اي محنة

ونقري ونفهم تاريخها هنشوفها بعنينا جنة

حبيتها


هنا ناسي وحبايبي واهلي شوقي ليها كل يوم يندهلي

هنا حياتي وحكاياتي هنا قضيت احلي سنين

والحاجة اللي بتشرفني قدام اي حد عارفني ان انا مصري

كلمة مصري يحلم بيها ناس تانيين

شجعها قول مصر قول سمعها

ده كل العالم متابعها نزود حماسنا عشان بلدنا تبعها

وضيوفها اهلا بكل ضيوفها عايزين ضيوفها تشوفها بلد الحضارة كرم الضيافة توصفها

حبيتها